• gja

så otroligt orolig

Hejsan!

Jag fick tillbaka en fryst blastocyst i stimulerad cykel den 10 augusti och 11 dagar senare testade jag positivt.
    Jag är nu i v. 5+1

Innan jag testade positivt hade jag lite mensvärk som har fortsatt. Men för snart en vecka sedan så fick jag väldigt kraftig mensvärk som höll i ett par timmar. Det har inte hänt sedan dess utan nu är det bara lite småmolande från och till.
    Jag har inga andra graviditetskänningar.

Är det någon som varit med om liknande och ändå haft en fortsatt graviditet?

Jag tar 2 progesteronvagitorier och 3 femanesttabletter om dagen, vilka tydligen kan göra att en missfallsblödning utblir/skjuts upp.

Jag är så otroligt orolig och kan inte glädjas över vårt positiva resultat. Jag har inte vul förrän om 3 veckor.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden så otroligt orolig
  • Noncuro

Grattis till pluset
    Jag föreslår att du ringer till din läkare direkt och frågar. Så slipper du gå runt och vara orolig. Lycka till, allt kommer att ordna sig!

• gja

Noncuro:

Läkaren sa bara att det inte fanns någonting annat att göra än att vänta till vul om ca 3 veckor. Det blir en otroligt jobbig väntan!

• Noncuro

När jag blev gravid med mitt första barn så började jag blöda i vecka 4. Åkte akut till läkaren och gjorde VUL. Och där fanns det lilla hjärtat som tickade fint och vackert. Jag fortsatt dock blöda fram till v. 12. En jobbig period i början, men så småningom lärde jag mig att leva med det.

Mens verken så här i början av graviditet är inte helt ovnalig företeelse. Kroppen måste anpassa sig för graviditet coh det händer massor med saker i hormon svängen. Gör som de säger, vänta och se. Men vänta inte på missfallet utan njut av pluset.

Just nu du akn inte påverka det som händer i din kropp. Hjälp sig själv istället genom att tänka possitivt.

Svar på tråden så otroligt orolig