• häxan surtant 6

behöver tips på lekar till en 8årings kalas

min dotter ska ha maskeradkalas när hon fyller år men jag har idetorka ..vad hittar man på för lekar åt de ... det e alltså hela klassen o sammanlagt blir det 20-21 barn om alla kommer så jag har fått hyra en lokal här på området... den leken som hon själv kommit på att hon vill göra e att sätta knorren på grisen...
    hon e en ganska blyg o tillbakadragen tjej i skolan så det e ju inte helt lätt för henne att komma på nåt själv som de flesta gillar ... tacksam för hjälp

• Svar på tråden behöver tips på lekar till en 8årings kalas
  • Jamieolivia

Guppande äpplen i vatten? Man ska ta en tugg av äpplet så snabbt man kan (på tid). Eller hänga ett äpple i ett snöre och man ska ta en bit utan att röra den med händerna.

Ha ett snöre fastsatt i byxorna och försök att doppa pennan i en läskflask (en av glas och smal hals)

Kull fast med snören. Man har snören i byxorna och man springer omkring och försöker ta varandras svansar. Du kan ju ha ett par extra så att barnen som blir utan i början inte får sitta bredvid det första de gör. Den som har flest svansar i slutet vinner.

Hela havet stormar.

Rita gissa spring är alltid kul. Kanske med Disneytema...

Tipspromenad, kända barnböcker

hänga gubbe

• Jamieolivia

Jobbar med barn :)

häxan surtant 6 skrev 2009-08-30 19:18:52 följande:

tack det var massa bra tips med en gång där ....
Svar på tråden behöver tips på lekar till en 8årings kalas