• Triple Troubl­e
    Äldre 3 Sep 10:11
    3243 visningar
    66 svar
    66
    3243

    Tvillingar i sommar, del 11

    Hej igen, såg att tråd 10 hade gått ut, så dags för nummer 11 Vi fortsätter vårat prat om livet och tvillingar i värsta trotsåldern.

    Länk till förra tråden (Tvillingar i sommar, del 10)

    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44473628.html

  • Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 11
  • Triple Troubl­e
    Äldre 3 Nov 11:17
    #51

    träna, vad är det....? måste skärpa mig jag med, har gått upp 12 kilo sen efter förlossningen, nu väger jag 25 kilo mer än innan jag blev gravid och så usel kondis. Har iof börjat rida en gång i veckan, men det räcker inte. Nä, värst vad jag skriver idag Nu är det kaffe här, jocke får saft.

  • Tindra­sson
    Äldre 3 Nov 11:42
    #52

    Hur kommer det sig att era barn dricker vatten på natten? Det har aldrig mina gjort.

    I morgon ska vi vaccinera oss mot svininfluensan. Skojsigt riktigt! Är ganska nervös. Lär säkert bli skitdålig av biverkningarna.

    Håller på att bli galen när Linnea väcker mig på natten och skriker. Oftast runt halv två på natten. Dessutom väcker hon Ebba. Annars brukar tjejerna vakna av sig själva kl. 6 på morgonen.

    Sover era middag fortfarande? Mina sover någon timme efter lunch.

  • MallaM­ojs
    Äldre 3 Nov 12:55
    #53

    Cornelia skulle ju ha sin nappflaska med vatten dygnet runt om hon fick, men hur det kommer sig? Ja, hon tycker om den och äter ingen välling sedan typ ett år tillbaka. Å så vaknar de ju om natten, och kommer till min säng, och då är det vatten i flaska som gäller, innan hon däckar bredvid mig... Men hon dricker bara lite nu, jämfört med innan.

    Kuratorn var ok, men man blir ju både glad och ledsen av att gå... *suck* Hon tyckte jag skulle gå ner i tid, men det känns...hmm...jag vet inte... *suck*


    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Enzo1
    Äldre 8 Nov 21:16
    #54

    Oj, vad flitiga ni har varit i veckan. Själv har jag jobbat dag och natt känns det som. Kanske inte riktigt men mycket har det blivit sista veckan. Har tyvärr knappt sett barnen sista veckan. Nu ska det bli bättre!

    Ev. har dom åkt på vattkoppor också. Filip fick feber igår och idag har han ett par prickar, men framför allt Ebba har fått massor med prickar, vi får se i morgon hur detta utvecklar. Vore inte konstigt för det går vattkoppor på dagis.

    Usch ja det där med vikten. Tror jag har gått upp ca 15 kg sen förlossningen. Hur fan lyckas man säger jag...

    I morgon börjar mitt nya liv, ska verkligen ta tag i detta nu och börja tänka på mig själv och hur jag vill ha det. Har hela tiden flyttat fram detta pga mycket jobb i höst, from i morgon får jag det mycket lugnare. Måste göra något nu!
    Ska springa och köpa en stegräknare och gå mina 10 000 steg om dagen till att börja med.

    Må så gott.

  • Tindra­04
    Äldre 9 Nov 08:13
    #55

    Hej tjejer!

    Här är en till som MÅSTE ta tag i vikten! BLÄ!

    Vattkoppor har vi redan avverkat. Förra veckan hade barnen scharlakansfeber. Feber och prickar som jag först trodde var värmeutslag.

  • Tindra­sson
    Äldre 18 Nov 21:26
    #56

    Enzo: Hur har det gått med ditt nya liv?

    Här hemma står en lånad cross trainer och en motionscykel (min) i vardagsrummet. Varför använder jag inte dom? Ja, det kan man ju undra. Lathet är nog det största problemet. Lite höst deppighet är nog en annan. Kanske inte så lite ibland. Får lättare ångest attacker ibland. Ont i bröstet vid oro och nervositet. Vågar inte sätta mig på motionscykeln då. Med rädsla för att det ska hända något med mig.

  • Triple Troubl­e
    Äldre 1 Dec 10:13
    #57

    hallå, här var det lugnt,

    Jesper lyckades också få vattkoppor för andra gången, naturligtvis. Sen så gick svininfluensa på dagis så jag fick hålla de hemma 1 vecka för att vaccinet skulle hinna verka. Jösses vad skänt det är att skrota här hemma själv nu!!!

    Var på intervju förra veckan för ett 6 mån vikariat, så ni kan ju hålla tummarna, tyvärr är det väl 1000 på ett jobb va...

    Annars, något nytt för någon av er?

    tindrasson, jag har en stepmaskin och hantlar som står i vardagsrummet sen i augusti orörda, jag får väldigt bra träning varje dag när jag kliver över den för att lägga mig i soffan Vad får du ångest av? Du behöver inte svara om du inte vill. Min mamma har haft det i perioder, vet att det är jättejobbigt. Hur mår tjejerna nu? Inga brutna ben?

    Kram till er alla!!

  • Triple Troubl­e
    Äldre 1 Dec 10:14
    #58
    Tindra04 skrev 2009-11-09 08:13:55 följande:
    Hej tjejer!Här är en till som MÅSTE ta tag i vikten! BLÄ!Vattkoppor har vi redan avverkat. Förra veckan hade barnen scharlakansfeber. Feber och prickar som jag först trodde var värmeutslag.
    Hur såg de symtomen ut, är det små prickar?
  • Tindra­04
    Äldre 1 Dec 13:19
    #59

    Ja det var små prickar som man knappt såg men om man drog handen över dem så kändes de. Feber och så kan man titta om de har sk smultrontunga.

    Annars har vi det ok. Barnen har varit sjuka en gång till sen scharlakansfebern men nu hoppas jag att vi ska få vara på jobb och dagis fram till jul iaf.

  • Enzo1
    Äldre 1 Dec 21:59
    #60

    Oj, jag har verkligen inte hängt med här på sista tiden. Har lämnat in min dator på lagning. 3:e gången på 2 år, troligtvis samma fel igen (trasigt moderkort).
    Nu har jag sparkat igång vår andra lilla dator, tur att jag kom ihåg inloggningen.
    Har haft automatisk inloggning på den andra datorn sista åren.

    Här har det varit jobb, jobb, jobb.

    Det där med vikten har gått åt fanders, det var först igår som jag gick och handlade en stegräknare. Idag var det första dagen och då visade det sig att den inte är helt ok, den räknar inte alla stegen, suck!

    Barnen fick inga vattkoppor tyvärr. Hade varit skönt att avverka det nu.

    Härligt Tindrasson att du kan ta hand om dina barn som assistent, toppen!

    Hur går det för dig Malla?

    Kram på er.

  • Triple Troubl­e
    Äldre 2 Dec 14:40
    #61

    ska vi ta tag i våra vikter 1 januari? Man kan ju skriva när man tränat eller vad man kan hitta på för nyttig mat kanske lite sporre iaf. Tänkte köpa ett 10-klippkort på friskis i januari, kanske bra början.

  • Enzo1
    Äldre 2 Dec 18:26
    #62

    Jösses vad lite man går om dagarna

    Stegräknaren har avslöjat mig...

  • Enzo1
    Äldre 2 Dec 18:26
    #63

    tt, jag hänger gärna på.

  • Enzo1
    Äldre 2 Dec 22:21
    #64

    I kväll kom jag iväg till simhallen.
    Varför har jag inte gjort detta tidigare kan man ju undra?!

    Först sim, sen bubbla lite och sist avslutade jag i bastun. Underbart!!!

    Varje onsdag har dom kvällsöppet, det är 29 grader i vattnet och dom släcker ner ljuset och kör lugn musik. Precis vad som behövs när man har små barn.

  • dubbel­t upp
    Äldre 4 Dec 08:34
    #65

    Hej hej,

    Tindrasson: usch det är jobbigt med ångest, oftast vet man ju inte varför den kommer på en heller... Jag har haft perioder med både depressioner pga utbrändhet i jobbet och även pga livet... Men det finns alltid en ljuspunkt på andra sidan som man ibland har svårt att hitta. Jag brukade skriva listor på jobbiga saker som behövde bli gjorda ex. ringa läkaren eller veckohandla. Sedan tog jag mig i kragen och gjorde något på listan och då mådde jag mycket bättre.
    Skriva kan överlag vara skönt tycker jag - skriver du dagbok eller "brev som du aldrig skickar"? Det tycker jag var skönt att göra... Att sätta ord på sina känslor gör att man lättare kan se dom och hantera dom - kanske till och med plocka bort dom :) Billigare än en psykolog om man säger så ;)
    Hoppas du mår bättre idag!

    Kramar!

  • dubbel­t upp
    Äldre 4 Dec 08:58
    #66

    Enzo: låter helskönt!! Jag var på jobbresa till Stockholm i går och bodde på Clarion hotel Sign - jättefint! De hade en uppvärmd utomhuspool på taket och det var helmysigt att hoppa i den och känna håret frysa till is... Dessutom var det fullmåne och stjärnklart... synd bara att man reser själv :(

    JA livet swishar verkligen bara förbi just nu! Jobbar heltid och barnen är på dagis mellan 07:30 och 16:30. De är ganska trötta på fredagarna men annars går det helt ok.
    Potträning - njae... inte på g riktigt ännu. De kissar på toaletten och så när jag sätter dom där och Noah han säger till när han e nakenfis och "kisset kommer" men det blir svårt så fort han har byxor på sig - då glömmer han bort... Alvin är ointresserad.

    Mina killar har haft full fokus på språket och de pratar helt flytande nu - bara svårt med r-en och vissa ch-ljud. Och de kan räkna till 10 och de kan hela alfabetet!! Vet vilka bokstäver som alla namn börjar på och så - jätteduktiga! (man får skryta lite härinne va?) :)
    Sedan älskar dom Blixten Mc Queen oxå - tjejer är ganska ointressanta ;)

    Kram

Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 11