• bebis2

Gravid trots PCO?

Hej!
    Jag har två barn som båda kom till med hjälp av Pergotime. (6 och 4år)
    Nu vill vi gärna ha en liten till och jag sökte hjälp för att få utskrivet nya tabletter. Först måste jag ta blodprover m.m innan jag får tabletterna. Dessa prover ska ju tas på dag 20-24 efter sista mensens första dag.

Nu är det bara så att den inte vill komma!!! Gjorde ett vul igår och där skulle man väl ändå kunna se om det nu är så att jag är gravid ändå?

Tidigare har jag varit "sken"gravid varenda månad, illamående, ömma bröst, trött . Denna månad känner jag ingenting!

Är på BIM +4, gjorde vul igår där hon bara kommenterade att det såg ut som om jag har PCO. (samma "diagnos" för 7 år sedan)

Ni med erfarenhet; Kan jag ändå vara gravid?

• Svar på tråden Gravid trots PCO?
  • LiselottePCOS

Det går inte att se tidig gravidtet på VUL. Det sätt du ka få besked på är om du får ett blodprov på HCG- taget via läkare då går tidig gravidtet att upptäcka tidgare.

Tyckte BM det ser ut som PCO bör du nog tala med din läkare. . För att blir gravid behöver du pergotime, verkar det som.
    De skengravida syntom du haft förut låter som PMS, kan vara så att du ägglossar av dig själv vissa men inte alla månder per år, vilket inte är ömöjligt vid PCOS . Cyklerna kan bli mer regelbudna ju äldre man är dessutom..

Hur många dagar har du haft mellan mens? har det vart max 3-4 dagar skillnad i längd melaln cyklerna så är de regelbudna annars oregelbunda speciellt om det gått 6 v eller mer mellan.

min blogg: blogg.passagen.se/liselottepcos/

• bebis2

Hej
    Tack för ditt svar
    Jag var hos en gynekolog, dock inte samma som för 7 år sedan.
    Innan hon vill skriva ut pergotime så vill hon dels ha min journal från min förra läkare dels svar på blodprover. Tycker det känns onödigt att vänta på detta då båda mina barn blev till med hjälp av pergotime. Har haft relativt regelbunden mens men nu när jag verkligen vill att den ska komma så kommer den såklart inte! Är på Bim +6, negativt gravtest.

Får väl vackert vänta och se.

Svar på tråden Gravid trots PCO?