Vad tror ni, har jag PCO?
Hej
Jag behöver info om PCO. Jag har BMI på 20,3 (väger 51kg), är 32 år, frisk och motionerar en del (och gift). Vi har försökt bli gravida i 9 månader nu. Jag har ÄL (iaf enligt teststickor och min fertilitetsmonitor).
Allt borde va ok. Har blivit gravid 2ggr tidigare men gjort abort (1a ggr när jag var 18 och 2a gång 29år).
Jag hade enorma magsmärtor förra månaden började på typ ÄL+7 och varade sen i ca en vecka/8dgr (det var inte mensvärk/menssmärtor). Jag sökte läkarvård (kirurg) och blev där hänvisad till gyn.
Det var flera år sen jag var på gyn-undersökning (vid aborten) och gyn-läkaren gjorde VUL och sa att allt såg jättebra ut men hon sa också att på ena äggstocken hade jag blåsor 6-7 st. Jag passade ju på att fråga om förmåga att bli gravid. Hon sa såhär "jag kan inte säga att du har PCO men ja då måste jag ta fler bilder men jag tror inte det ska behövas jag tror du blir gravid snart om ni tajmar rätt".
Detta var 1a gången jag hörde talas om PCO.........
Vad innebär det? Tror ni jag kan ha fått detta (blåsorna) av Apiforce, bidrottninggelé?
Snälla ge några råd om ni kan.