• Anonym (Mag ont)

desperat o gråter :-(

Min man o jag har varit tillsammans i snart 9 år. Varit gifta i 2 år o har två små barn.
    Vi har haft två kriser o den senaste i feb-09 tills juli-09. Vi bestämde oss för att fortsätta vara gifta. Jag har varit så osäker på mig själv o mitt självförtroende är som bortblåst
    Fick reda på i somras att hans ex (som försökte förstöra mellan oss i början av vårt förhållande) gjort en vänförfrågan på Fb. Jag sa att han fick bestämma själv om han ville acceptera den eller inte. Men jag sa klart o tydligt att JAG INTE VILL, för jag är rädd att hon ska försöka komma mellan oss igen! Vet att hon mycket väl är kapabel till att försöka förstöra för andra!
    Han ignorerade den då. Men så för ca 1 månade sen, så gjorde hon en ny förfrågan o jag sa samma sak igen + att jag blev irriterad o undrade varför hon var så påflugen...
    Igår, fick jag reda på att min man tycker jag är kontrollerande o att han inte orkar mer. Han nämde en del saker o där kan jag inte göra annat än att hålla med.
    MEN så sa han även att jag verlkar tro att jag bestämmer vem han får va vän med o så drog han upp det här med sitt ex...

Som sagt, jag har ALDRIG sagt att han inte FÅR, utan jag VILL inte att han ska vara det. Jag är jätterädd att hon ska förstöra mellan oss igen eller att han ska få känslor för henne o lämna mig o barnen för hennes skull....

Vi ska prata mer när allt lugnat sig, men jag känner redan nu att jag vill inte fortsätta om han ska vara vän med henne!!! Har jag rätt att kräva det?
    Jag ser ingen som helst anledning till varför de ska bli vänner nu!!! Del så är hon ett ex som försökt (o nästan klarat) förstöra mellan oss o sen så har det gått över 10 år sen de var tillsammans!
    Har sagt detta till honom, men han vägrar lyssna. VAD GÖR JAG????
    SNÄLLA, HJÄLP MIG FÖR JAG ÄR DESTERAT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-04 15:24
    Glömde skriva att jag är 27 år o min man 30,5 år...

• Svar på tråden desperat o gråter :-(
  • Tommy parterapeuten

Hej

Det låter som om ni har det jobbigt. Vad ni förmodligen behöver göra är att prata om hur ni kan förbättra er relation inte bara fokusera på hans ex. Om ni båda har en känsla av att ni hjälps åt för att få det bra i relationen kommer han förmodligen inte ha något kontakt med sitt ex för han vet att detta oroar dig eller kommer er relation kännas så bra att det inte gör något om han skulle ha det. Om ni ska förbättra er relation är det viktigt att ni båda gör något för varandra.
    Tommy
Svar på tråden desperat o gråter :-(