• Annagalenpanna

    Mycket mindre sparkar, gåt in i v.36

    Hejsan!

    Någon som känner igen sig? Jag har precis gått in i v.36 och nu e det tredje dagen som bebisen är lugn i magen. Känner ju lite då och då nån spark, men mycket lugnare nu än va det varit någongång tidigare.
    Var hos barnmorskan igår och allt va bra.

    Blir ändå lite orolig. Väntar nr 3 nu

  • Svar på tråden Mycket mindre sparkar, gåt in i v.36
  • Tessa

    Så var det för mig när jag väntade nr 2.
    Det är väl för att bebisen kanske ligger mer fixerad nu och inte orkar böka runt lika mycket som innan.
    Själv väntar jag med nr 3 nu men är "bara" i v32 och här bökas det för fullt än.

  • Annagalenpanna

    Fast den va inte fixerad igår.....låg inte jätte långt ner som hon sa

  • chriss 1

    Samma här har bökat runt som bara den va orolig i går kväll, men jag drack två glas kallt vatten sen hickade det i magen ett par timmar så det gör jag inte om på kvällen !

  • chriss 1

    Prova och drick ett glas kallt vatten så blir det kanske fart ifall du är orolig! Det blir ju trängre i magen ju mer man närmar sig bf !

  • AnnaRosen

    Jag är i v.34 och tycker också att min bebis lugnat sig jättemycket... Jag känner den, men inte alls så mycket. Längtar efter att få träffa BM igen, haha. Men man kanske inte behöver oroa sig då, om ni känner likadant :)

  • Lydisen

    Går in i vecka 36 på tisdag och har from idag känt betydligt mindre rörelser. Jag kan annars känna honom sparka när jag sitter eller ligger ner. Han verkar trivas när man är uppe och går och rör på sig för då känner jag oftast inget. Men from idag har jag känt av honom mindre. Enl. tillväxtultraljudet den 27/8 låg han väldigt långt ner i bäckenet men BM sa inget om att han var fixerad. Kan det vara så att han fixerat sig och inte sparkar lika mycket? Ska till BM imorgon för vanlig kontroll. Hoppas allt är bra med honom bara!

  • LyckligaJäntan

    Det börjar ju bli väldigt trångt inne i livmodern,så då brukar dom röra sig mindre.
    (fick jag till svar iaf),men som dom andra skrivit,drick ett glas kallt vatten om du är orolig

  • Lydisen

    Jag känner att han sparkar där inne och även utanpå men inte i samma grad som tidigare så på så sätt är jag egentligen inte rädd att något är fel utan har snarare tankar kring om han nu är fixerad. Får höra med BM imorgon bitti.

  • Annagalenpanna

    Min bebis hade nog bara semester i magen i 3 dagar, för nu e den på G igen.......fattar nu inte varför jag "klagade" på att jag inte kände något.....för nu känner jag minsann mycket

  • Lydisen

    Var hos BM idag för rutinkontroll och berättade att han sedan i igår rört sig lite mindre. Dels fick jag till svar att det är trångt där inne men även att så fort jag kände minsta oro för mindre fosterrörelser så här pass sent i graviditeten så ska jag ringa förlossningen för ev. kontroll. Hon sa att man aldrig ska tvivla på att ringa utan så fort man känner sig osäker ringa för säkerhets skull. Så nu vet jag, nästa gång han inte är så livlig så ringer jag!

  • madde1983

    så länge du känner 10 sparkar per dag så e det inga problem, min dotter var lungn hon med i magen och kom ut helt frisk sög och gosig

  • azileazil

    Hej, jag är också i v 36, och min har varit super aktiv  hela tiden speciellt på morgonen. Idag när jag vaknade så var det väldigt lugnt, och fick en spark men inget mera. Jag har uppe sen 8, och väntat. Efter hur länge ska man söka vård? 
    Förlåt att jag kapar tråden, men är lite orolig.

  • Tino
    azileazil skrev 2022-10-15 10:56:21 följande:

    Hej, jag är också i v 36, och min har varit super aktiv  hela tiden speciellt på morgonen. Idag när jag vaknade så var det väldigt lugnt, och fick en spark men inget mera. Jag har uppe sen 8, och väntat. Efter hur länge ska man söka vård? 
    Förlåt att jag kapar tråden, men är lite orolig.


    Ring direkt nu. Hoppas allt är bra med bebisen. 
  • azileazil

    Hej, jag är också i v 36, och min har varit super aktiv  hela tiden speciellt på morgonen. Idag när jag vaknade så var det väldigt lugnt, och fick en spark men inget mera. Jag har uppe sen 8, och väntat. Efter hur länge ska man söka vård? 
    Förlåt att jag kapar tråden, men är lite orolig.

  • Tino
    azileazil skrev 2022-10-15 11:17:26 följande:

    Hej, jag är också i v 36, och min har varit super aktiv  hela tiden speciellt på morgonen. Idag när jag vaknade så var det väldigt lugnt, och fick en spark men inget mera. Jag har uppe sen 8, och väntat. Efter hur länge ska man söka vård? 
    Förlåt att jag kapar tråden, men är lite orolig.


    Ring direkt nu. Hoppas allt är bra med bebisen. 
  • Anonym4848
    azileazil skrev 2022-10-15 11:17:26 följande:

    Hej, jag är också i v 36, och min har varit super aktiv  hela tiden speciellt på morgonen. Idag när jag vaknade så var det väldigt lugnt, och fick en spark men inget mera. Jag har uppe sen 8, och väntat. Efter hur länge ska man söka vård? 
    Förlåt att jag kapar tråden, men är lite orolig.


    Som sagt, ring förlossningen direkt. Jag var in av samma anledning en gång och de tyckte det var jättebra att man kommer in och kollar om man är orolig.
Svar på tråden Mycket mindre sparkar, gåt in i v.36