Kan man "kräva" att få tid för VUL när man äter Pergo?
Hej,
jag undrar lite angående undersökningar när man äter Pergo?
Första månaden fick jag VUL dag 11 (de såg då en äggblåsa på ca 11mm), samt blodprov dag 25 som visade att jag haft ägglossning.
Hade då telefontid med min läkare som sa att eftersom allt visat sig funka med ÄL så skulle jag fortsätta med enkelkur två månader till, och höra av mig efter det ifall jag inte skulle bli gravid.
Nästa månad åt jag alltså en enkelkur igen, men när jag ringde för att boka VUL sa hon i receptionen att jag inte skulle på det, eftersom inte läkaren skrivit att jag skulle komma och kolla.
Enligt teststickor verkar jag dock inte ha fått ÄL denna månad, och blev lite orolig varför det plötsligt inte fungerar. Jag ringde igen till kliniken och frågade och de sa att det kunde vara så att det inte fungerade denna gången... Men inte fick jag komma in och ta blodprov och kolla, för det hade läkaren inte heller skrivit att jag skulle göra...
Nästa månad när jag ska ta sista och tredje enkelkuren skulle jag hemskt gärna vilja gå till läkaren och kolla om det verkligen fungerar, men jag kommer ju antagligen inte att få någon tid...
...är det så här för er också, eller är ni alltid välkomna på undersökning när ni vill?
Jag drar mig lite för att ringa och tjata, för jag blir så ledsen om de säger att jag inte får någon tid...