• SillaLóa

Ni som blev gravida tidigt i förhållandet, hur gick det för er sen??

Jag och min sambo har varit tillsammans i ett år nu och om en månad kommer lilla knytet. Det var inte planerat, var väldigt olägligt då vi hade ett distansförhållande och bodde i vars ett land. Men vi har kämpat oss igenom alla hinder och nu bor vi ihop sen 1,5 månad och ser fram emot att bli föräldrar.

Hur har det gått för er andra som fått barn tidigt i förhållandet? Har det hållt?

• Svar på tråden Ni som blev gravida tidigt i förhållandet, hur gick det för er sen??
  • LitenBlomma

Träffades juni 2007. Plussade en månad efter första dejten, gifte oss efter 8 månader och köpte samtidigt hus. Dottern kom efter 9 månder och nu efter 2 år kom dotter nr2.

Ludwig -02, Meja -08 & Ida -09
  • Nemiia

Jag kan ju inte riktigt utvärdera än men platsar ändå i den här kategorin. Jag blev gravid efter bara 3 mån med min pojkvän och lillan väntas komma nu i slutet av november än så länge är vi oförskämt lyckliga med varandra men jag vet ju att saker förändras när man får barn,så jag hoppas på det bästa.

• fam sandström

Vi träffades 29 nov 2000,(han bodde i en anna stad då), Han flyttade tillvidare hem till mig den 25 jan 2001(han skulle söka eget) ,blev gravid den 16 feb 2001. förlovade oss 1jun 2001, gifte oss den 1 jun 2003, fick barn nr 2 25 ok 2006 , ska nu ha vårt 3:dje barn nu den 12 feb 2010.

För oss har det funnkat super bra. =)

• nollåtta

Vi träffades november 06. I november 07 föddes vår dotter. Nu har vi hunnit köpa lägenhet samt förlova oss. Planerar bröllop. Fler barn också.

• Busbellan

Vi blev tillsammans några månader innan jag fyllde 19 år. Jag blev gravid efter ca 6 mån. Äldsta dottern är nu snart 10 år och numera har vi tre barn tillsammans

Mamma till Nora, August och Ella
  • jag25

jag borde kanske inte svara i denna tråden för det är fortfarande tidigt i vårat förhållnade men men här kommer min historia :)

Träffade min pojkvän när jag va o reste i Thailand, han engelsk.. efter månaders pendlande så flyttar jag till honom efter bott här i 2 månader så blir jag gravid :)
    2 månader efter vi firade 1 år så föddes vårdotter, nu är hon 7 månader och för 2 veckor sen friade min pojkvän till mig och jag sa JAAA :)Jag är lyckligare än någonsin

• MissComplicated

Jag vet inte om det räknas som tidigt att bli gravid efter 1 år. Men jag blev gravid efter vi varit tillsammans 1 år. Nu har vi snart varit tillsammans 3 år och planerar syskon :) Så hittills har det gått kanonbra! Kanske inte har nån betydelse men vi är ganska unga, 20 och 21 nu. Blev gravid när vi var 18 respektive 19 år. :)

• Lekia

Ja inte gift med huset då
    Blev gravida efter 3mån tillsammans

• camas

vi hade kännt varandra i 3 veckor och varit tillsammans i två veckor när vi fick plus på stickan (inte planerat :)..)
    Nu har vi två barn, ett på snart 5 år och ett på 1½ år.
    Vi har 4 katter o två marsvin.

Ja så för oss funkar det bra. :D

• maj09

För oss har det gått jättebra! Och för två andra jag känner också.

Det verkar inte som att det är mer säkert att relationen är bra eller ens håller för att man har varit tillsammans länge. Man växer in i graviditeten och det lilla barnet samtidigt som man är nykär. Det tror jag är bra. Om man har varit tillsammans länge, så kan allt det nya komma som en chock.

• Dr Mupp

Jag testade positivt efter tre månader ihop. Det var för över 7 år sen. Idag har vi tre barn, väntar fyran är gifta och lyckliga.

• shiela08

Vi fick ett plus efter en månad ihop, första månaderna va lite kämpiga men vi har klarat av de mesta hittills, nu e vår dotter 5 månader o vi e lyckligare än någonsin tillsammans, o vi kommer varann bara närmare o närmare.

Svar på tråden Ni som blev gravida tidigt i förhållandet, hur gick det för er sen??