• Mysan063

Provera

Jag ska börja äta Provera nu igen, det var säkert ett år sedan jag gjorde det sist, och då fick jag ingen blödning. Sen dess har jag gått ned nästan 20 kg i vikt så nu borde dom väl ge mig blödning?
    Min fråga är vad Provera kostar?
    Och kan man dricka alkohol under en Proverakur?
    Alltså inte inta alkohol med Provera såklart

• Svar på tråden Provera
  • Mizz Turko

tror att Provera kostade 57,50 kr. Köpte min för 1 v sen. Sen så kan du nog dricka alkohol eftersom provera är mensframkallande - ingen grav.

Jag har inga tecken på att tanten är på G, så detta är frustrerande. Men jag är ju bara på dag 6 med Provera och jag brukar ju alltid få mensen ca 5-6 dagar efter Provera-slut så det är bara att vänta...

• humlan1234

Så man får inte mens dagen efter man slutar med Provera? Väldigt bra för mig att veta eftersom jag precis har börjat äta tabletterna. Då behöver jag inte stressa upp mig direkt om inte mensen kommer. Äter du dem samtidigt som du försöker bli gravid?

• Mysan063
    humlan1234 skrev 2009-09-09 17:02:47 följande:
    Så man får inte mens dagen efter man slutar med Provera? Väldigt bra för mig att veta eftersom jag precis har börjat äta tabletterna. Då behöver jag inte stressa upp mig direkt om inte mensen kommer. Äter du dem samtidigt som du försöker bli gravid?
    Jag brukar heller inte få mens dagen efter jag slutar med Provera, det har tagit mig 2-7 dagar efter att jag slutat med Provera tills mensen kommit.
  • Mysan063

Mizz Turko skrev 2009-09-09 12:47:10 följande:

tror att Provera kostade 57,50 kr. Köpte min för 1 v sen. Sen så kan du nog dricka alkohol eftersom provera är mensframkallande - ingen grav. Jag har inga tecken på att tanten är på G, så detta är frustrerande. Men jag är ju bara på dag 6 med Provera och jag brukar ju alltid få mensen ca 5-6 dagar efter Provera-slut så det är bara att vänta...
    Ah just det!! Så var det!!
    Hoppas mensen kommer snart när du slutat med Provera
    Jag ska börja ta Provera idag igen.
  • Mizz Turko

Grattis till tablettstart ni andra.

Jag tar tabletterna för att tanten ska komma, den är vips spårlöst. och så även för att starta med syskonverkstad

• Mysan063

Mizz Turko skrev 2009-09-10 08:08:52 följande:

Grattis till tablettstart ni andra. Jag tar tabletterna för att tanten ska komma, den är vips spårlöst. och så även för att starta med syskonverkstad
    Oh, lycka till!
    Min har varit borta i.. Hmm.. 9 månader kanske!? :-S
    Och oregelbunden sen jag var 11 när den kom första gången. Är 20 år nu.
    Min läkare säger nu att den försvunnit helt med alla hormonrubbningar som blir av min hastiga viktnedgång.
    Så nu ska jag " starta igång " den igen med Provera, och senare starta bebisverkstad.
Svar på tråden Provera