LiselottePCOS skrev 2009-09-09 19:13:11 följande:
Förstår din längtan. Hur många månader har du tagit metformin ? 3-4 månder? om du menar den här sommaren. Kan vara kort tid. PCOS tär tyvärr på tålamodet. Metformin verkar genom att sänka halten insulin i kroppen. Mycket insulin gör att att äggstockarna tillverkar fel homoner och ÄL uteblir. om du har haft 2 mens sedan du börjde med metformin är du på rätt väg skulle jag tro. Vet ej vilken dos metformin du tar, kanske behöver dosen ökas. Fråga din läkare om det. Läkaren kan kanske ta blodprover på dig för att se om "något " händer. tex testostreron och SHBG.
Två månader har jag tagit metformin, ganska exakt. Allt som allt alltså! Jag har inte haft två mens sedan jag började, har inte haft någon mens alls.. jag tar 4 piller om dagen, fick inte höja mer för läkaren! Men det är så märkligt.. i fredags hade jag världens hugg i vänstra ljumsken HELA dagen, för tre veckor sedan fick jag två små slemmiga blödningar, men på VUL i måndags såg dom att INGET hade hänt.. ingen mens, ingen ägglossning, smal slemhinna osv.. Konstigt??