• hysteria

Ryggtavla till 2 åring?

Funderar på att ge min 2åring en tatuering i födelsedags present :)
    Den ska helst sitta på ryggen och täcka nästan hela!
    Tycker det är bra att göra det medans dom är små så glömmer dom att det gör ont.
    Har ni några förslag på motiv ?

• Svar på tråden Ryggtavla till 2 åring?
  • www2

fattar inte riktigt hur ni tänker, men ni säger att barnet inte "Känner" eller kommer ihåg något för att han/hon är så ung? Då borde ju ungjäveln inte vara kapabel att uppskatta det ni "ger" till den heller? Då är det v'äl ingen idé att ge ungen nån tatuering alls? Och ni som säger att ni äger barnet tills han/hon är 18? njä, det är väl mera så att ni är förmyndare och ska se till barnets bästa.. Och om barnet inte vill ha en tatuering när han/hon är 18 år så har ni väl inte direkt lyckats med erat jobb som förälder? fel att använda era pengar på bättre saker än tatueringar till ungen? Och om ni säger att det är billigt att tatuera ungarna när dom är mindre så har ni troligtvis alldeles för lite pengar för att ens tänka på att spendera dom på tatueringar och annat skit.. Tror knappast nån av er har riktiga jobb för ni måste ju vara gravt störda eller liknande. get a clue

• Lady Gaga
    www2 skrev 2010-09-19 23:21:44 följande:

fattar inte riktigt hur ni tänker, men ni säger att barnet inte "Känner" eller kommer ihåg något för att han/hon är så ung? Då borde ju ungjäveln inte vara kapabel att uppskatta det ni "ger" till den heller? Då är det v'äl ingen idé att ge ungen nån tatuering alls? Och ni som säger att ni äger barnet tills han/hon är 18? njä, det är väl mera så att ni är förmyndare och ska se till barnets bästa.. Och om barnet inte vill ha en tatuering när han/hon är 18 år så har ni väl inte direkt lyckats med erat jobb som förälder? fel att använda era pengar på bättre saker än tatueringar till ungen? Och om ni säger att det är billigt att tatuera ungarna när dom är mindre så har ni troligtvis alldeles för lite pengar för att ens tänka på att spendera dom på tatueringar och annat skit.. Tror knappast nån av er har riktiga jobb för ni måste ju vara gravt störda eller liknande. get a clue

Jag tror visst att ungen skulle uppskatta en permanent bild av sina stora favoriter i Drömmarnas trädgård. Och varför skulle man vara gravt störd för att man vill göra sitt barn lycklig? Och smärtan kan man ju alltid ta bort. Det finns ju emla. Det borde väl kunna funka?
    Silence! I KEEL you!
  • hysteria
    www2 skrev 2010-09-19 23:21:44 följande:

Min unge tjatar varenda dag om en tattuering och jag har hittat en polare som går med på att gadda honom.
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Lady Gaga
    hysteria skrev 2010-09-20 10:47:32 följande:
    Min unge tjatar varenda dag om en tattuering och jag har hittat en polare som går med på att gadda honom.
    Skitbra, kan ni fixa min unge oxå? Hon skulle som sagt vilja ha nåt coolt o så Iggle Piggle och Upsy Daisy från I Drömmarnas Trädgård.

Jag betalar självklart. 
    Silence! I KEEL you!
  • hysteria
    Lady Gaga skrev 2010-09-20 12:38:08 följande:
    Skitbra, kan ni fixa min unge oxå? Hon skulle som sagt vilja ha nåt coolt o så Iggle Piggle och Upsy Daisy från I Drömmarnas Trädgård.

Jag betalar självklart. 
    yes sir!
    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • JaninaH

Tatuera in ditt namn, adress och telefonnummer med lika bra om du skulle glömma honom någonstans, då slipper du tänka på att leta efter honom, då kommer ju han till dig. Bekvämlighet kommer blir sååå 2011!

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • Petrit

Jävla sadister! Jag ska polisanmäla det här!

• Annika85
    hysteria skrev 2009-09-07 15:49:35 följande:
    Funderar på att ge min 2åring en tatuering i födelsedags present :)
    Den ska helst sitta på ryggen och täcka nästan hela!
    Tycker det är bra att göra det medans dom är små så glömmer dom att det gör ont.
    Har ni några förslag på motiv
    Gillade tråden, så dammar av den trots sitt dryga år på nacken.

Antar att du redan gjort tatueringen nu, men annars hade jag ett förslag till mammor som går med samma funderingar.

Första kräkan? Eller en bajsblöja? Blir ju lite personligt.
  • Annika85

För att förtydliga vad jag egentligen gillade med den: Äntligen lite humor i familjelivs forum. Lite kontrast mot alla "direktiv" och pekpinnar från folk som vet bäst om hur allt ska vara, som vanligtvis är det man läser och ser.

Ser att det finns de som misstolkade humorn i det här, och det är beklagligt om någon tagit illa upp.

• 2464y7

Om ni vill barnens bästa så kanske ni ska låta de vara deras beslut inte erat. Ett barn som är mellan 2- 8, typ, vet la förfan inte vad det innebär att skaffa och ha en tatuering. Låt dom vara barn för i helvete! Låt de vara deras beslut när dem är mogna nog att ta det beslutet själv. Fyfan för ha sådana föräldrar.. Bara för att dem "gillar" ngt speciellt när dem är unga betyder det inte att dem tycker om det när dem är äldre. Tänkt till innan ni gör något ni kallar för "barnens bästa". 

• andreastina

Hoppas verkligen att ni skriver ironisk.

Ni pratar om egna val och att ingen ska bry sig. Men barnet då?

Ett barn är det vackraste som finns

Och att ens uttrycka sig om.att sätta permanenta märken på dem är ju helt fucked.

Trodde hela grejen var att skydda sina.barn från fara och dumma misstag så.gör ni.dem själva.

O tacka er knappast när de inte ens fick välja själva. De som har gaddar sig som.vuxen vill ju det. Och de Inte har vill kanske inte. Har ni ens tänkt DN tanken.

Hoppas detta är en skämtar annars hoppas jag att ni blir utan.barn.

• andreastina

Och för den delen eftersom barnen vill och ni bara. Gör de dem.vill så när de blir så gamla att de vill supa knarka knalla runt får ni ju hjälpa dem.med det med för om.ni tror att ett barn vet vad de vill så måste ju de som tonåringar klart veta...... Idioter

• Rocket Mania
    andreastina skrev 2015-01-15 18:47:29 följande:

Hoppas verkligen att ni skriver ironisk.

Ni pratar om egna val och att ingen ska bry sig. Men barnet då?

Ett barn är det vackraste som finns

Och att ens uttrycka sig om.att sätta permanenta märken på dem är ju helt fucked.

Trodde hela grejen var att skydda sina.barn från fara och dumma misstag så.gör ni.dem själva.

O tacka er knappast när de inte ens fick välja själva. De som har gaddar sig som.vuxen vill ju det. Och de Inte har vill kanske inte. Har ni ens tänkt DN tanken.

Hoppas detta är en skämtar annars hoppas jag att ni blir utan.barn.

Psssst, kolla var tråden ligger
  • bamse10

Jag tror ungen skulle vara väldigt stolt över en ryggtavla med detta motiv
Svar på tråden Ryggtavla till 2 åring?