Att skaffa barn i dessa tider- kriminellt!
Med all miljöförstöring och klimathotet som det ständigt basuneras om i TV och andra medier, + att vi får ett allt mera otryggt samhälle med våld och mord varje dag, så tycker jag att det i det närmaste är kriminellt att sätta barn till världen idag. Tänker dagens föräldrar någonsin på barnets framtid? Vi önskar dem allt gott och vill att det ska gå bra för dem i livet, men hur ser förhoppningarna ut när det ser ut som det gör idag?
Jag brukar ibland vara inne på Flashback forum, visserligen en debattsajt som är lite kontroversiell, men där talas det ofta om människor som man modernt benämner eller kategoriserar som "White trash". Med det menar man bl.a. föräldrar som lever på bidrag och samtidigt skaffar sju ungar och tja... enligt dem utnyttjar systemet. Man menar på att dessa barn inte har någon framtid, att de inte kommer att få annat än lågstatusyrken och att dessa föräldrar därmed är olämpliga.
Hur ser ni på detta? Tycker ni att vissa (som jag t.ex.) målar fan på väggen eller är det så illa som vissa hävdar?
Vill gärna ha er åsikt för att få lite nyanser på det hela.