• Anonym

Min man vill inte ha sex

Jag är 21 år, har en son på snart 9 månader och har varit gift sedan 30/5-09. Så mitt liv borde ju vara som en dröm. Jag borde vara lyckligt nygift och jag och min man borde ägna all våran lediga tid med varandra, emn så är det inte, och så har det aldrig varit. När vi blev ett par för 2,5 år seden så var han aldrig nykär, för det "fanns ingen tid". Nu är han bara för trött..

Han orkar inte ha sex på kvällen när man går och lägger sig, inte på morgonen innan jobbet. Och om det är helg och man försöker mitt på dagen då sonen sover middag så säger han bara att vi inte har tid, för vi måste städa eller liknande.

En dag så gick jag fram till honom och frågade om han ville att jag skulle göra det skönt för honom, men han svarade bara "nej, jag ska dammsuga".

Jag börjar nu tro att det är något fel på mig. Jag känner mig ful och äcklig. Jag är dessutom ganska stor, vilket inte gör saken bättre.

• Svar på tråden Min man vill inte ha sex
  • Anonym (ggyvfuyvi)

Eller så är den enkla sanningen att han inte tänder på dig helt enkelt, han kanske tycker du är ful, osexig, för tjock osv listan kan göras hur lång som helst.

• christianstad
    Gråter ÄR en 59 årig kille gift sen mer än 35 år men för ca 4 år sen tog min älskades all lust till nåågon som helst form av sensuell lek helst slut. Numera ställer hon upp förmin skull någon gång i måånad eller varannan månad. 
    Längtar så hemskt efter få uppleva hur jag får smeka ett underbart bröst få låta tungan smeka en mysig brötvårta känna hur den styvvnar i min mun och höra hennes andhämtning ökar succesivt...... få låta läpparna följa händerna ner mot den ljuvligt sensuella naveln slicka den och få låta tungan vandra vidare ner mot den sagolika ljuvliga förtrollande kärleksgrottan få smaka de erogena safterna som börjat flöda. Få uplea hur den sensuella vännen kreverar i en första förlösande orgasmen. Att sen få fylla den sagolikt underbara grottan med min hopplöst stora styva villiga lemmen..... att få uppleva hur hon kreverar igen och kramar min lem som plötsligt kreverar och fyller den underbara sensuella sköna kvinnan.......

Nej det är orättvist det finns så många förtrollande underbara kvinnor som drömmer om att få leka med en styv lem medans det finns killar som jag som drömmer om få leka med dem.....
    Önskar Dig ett sagolikt sensuellt underbart fortsatt liv gör Sven 
  • Anonym
    christianstad skrev 2011-08-02 14:21:37 följande:
    Gråter ÄR en 59 årig kille gift sen mer än 35 år men för ca 4 år sen tog min älskades all lust till nåågon som helst form av sensuell lek helst slut. Numera ställer hon upp förmin skull någon gång i måånad eller varannan månad. 
    Längtar så hemskt efter få uppleva hur jag får smeka ett underbart bröst få låta tungan smeka en mysig brötvårta känna hur den styvvnar i min mun och höra hennes andhämtning ökar succesivt...... få låta läpparna följa händerna ner mot den ljuvligt sensuella naveln slicka den och få låta tungan vandra vidare ner mot den sagolika ljuvliga förtrollande kärleksgrottan få smaka de erogena safterna som börjat flöda. Få uplea hur den sensuella vännen kreverar i en första förlösande orgasmen. Att sen få fylla den sagolikt underbara grottan med min hopplöst stora styva villiga lemmen..... att få uppleva hur hon kreverar igen och kramar min lem som plötsligt kreverar och fyller den underbara sensuella sköna kvinnan.......

Nej det är orättvist det finns så många förtrollande underbara kvinnor som drömmer om att få leka med en styv lem medans det finns killar som jag som drömmer om få leka med dem.....
    Önskar Dig ett sagolikt sensuellt underbart fortsatt liv gör Sven 
    Det är nästan så att man tycker att det borde införas någon förmedling där man kan fördela om förhållanden. Man som lever i förhållande med kvinna som tappat sexlusten kan få byta med ett annat par där han har tappat lusten. Så kan de som fortfarande gillar sex träffas och de som inte gillar sex kan ägna sig åt knyppling eller svampplockning eller annan aktivitet där man kan ha kläderna på.
  • Anonym (shyguy)
    Det är nästan så att man tycker att det borde införas någon förmedling där man kan fördela om förhållanden. Man som lever i förhållande med kvinna som tappat sexlusten kan få byta med ett annat par där han har tappat lusten. Så kan de som fortfarande gillar sex träffas och de som inte gillar sex kan ägna sig åt knyppling eller svampplockning eller annan aktivitet där man kan ha kläderna på.

det här var nog det bästa förslag jag hört på länge...själv vill jag ha sex varenda dag medan min fru inte vill mer än 3-4 gånger om året...hon får stå ut med att jag runkar 2-3 gånger om dagen istället. otrogen tänker jag inte vara, det är tillräckligt jobbigt med en kvinna:)
  • LarsS

Det är vår förbannade plikt att se till att sexlusten finns och stimuleras i ett parförhållande. Det finns inget som heter "jag vill inte". Om du inte vill så till att du gör det, med gemensamma krafter eller själv. Min fru skällde skiten ur mig när mitt fokus låg på annat håll i hemmet än henne. "Upp med rumpan stumpan" sa hon till mig, eller kan du fan dra. (Rumpan är i luften och jag är kvar

• Anonym (Me to)

Jag är ochså kvinnan som har lust, medan min man saknar lust. Vi har det bra på alla vis för övrigt, men har inte mycket till sexliv längre. Jag har inte världens bästa självförtroende och har alltid varit lite hämmad när det gäller sex. Det har dock blivit bättre med tiden ihop med min man och jag tror inte att det är problemet till vårt minskade sexliv, jag har inte några större problem med att ge och ta i sängen och vi njuter båda när vi väl får till det. Som sagt NÄR vi får till det. Han har ingen lust och DET gör mig osäker. jag försöker verkligen ta initiativ och visa att jag vill, men han märker inget/bryr sig inte/avvisar och det gör att jag snart inte längre vågar eller ens vill försöka. Jag blir ju avvisad varenda gång, det finns alltid anledningar. Dom gånger vi har sex är det på hans initiativ, Vi har pratat om det, och jag har frågat honom om varför han inte vill, om jag gör fel, hur han vill ha det i sängen, hur han vill att jag ska göra för att visa vad jag vill och hur jag ska få honom att få lust. Han säger bara att det är bra som det är; att han inte orkar och att han hehlt enkelt inte har så mycket lust. En gång i veckan är ganska lagom, tycker han, men så ofta blir det ju inte. Visst man kan inte ha lust jämt, det har inte jag heller. Meningen är inte att gnälla över hur dåligt sexliv vi har, utan söker mer konkreta tips på vad JAG kan göra för att väcka hans lust igen. Duschar, fixar, tar på mig fina underkläder, tar på honom och han låtsas som inget. Han säger att han älskar mig och jag har ingen anledning att tro något annat. Jag älskar honom och vill inget hellre än få även sexliver att fungera.

• Anonym (med i klubben)

..Har varit inne och surrat om samma sak i en annan tråd, så några kanske känner igen signaturen.

Konkreta tips är svårt, eftersom jag själv är i stort behov av detsamma, men kanske att det funkar som LarsS fru gjorde? Man kanske ta av silkesvantarna och istället sätta ner foten ordentligt..?

Jag säger som (Me to): jag älskar honom och vill inget hellre än att även sexlivet ska fungera, men jag börjar allvarligt överväga om det inte msåte bli så att jag ställer (ännu)  tydliga(re) krav och om han då lämnar mig (lr tvärs om ) så får det bli så....

• Anonym

"En dag så gick jag fram till honom och frågade om han ville att jag skulle göra det skönt för honom, men han svarade bara "nej, jag ska dammsuga". "

Dagens haha!, förlåt kunde inte hålla mig  där...

• LarsS

Vad är det som sammanför två människor och vad är det som håller dem kvar tillsammans? Om kärlek är ett glas vin så vill man att det fylls på hela tiden, annars torkar det ut och man har en sur smak i munnen.
    Jag tror att ni i förhållanden där glaset är trasigt inte kommer att stanna så länge till. Hur mycket ni än tycker att ni älskar personen så håller det inte, ingen ensidig relation håller i längden. Kicka ut honom. Upp med rumpan gubbe eller dra (Visa mig också fysiskt att du vill ha mig, åtrår mig, kan inte få nog av mig).  

• Anonym (Me to)

Förstår hur du menar där LarsS.
    Har grubblat och funderat och kommit fram till att i vårt fall är det nog till viss del är mitt eget fel att vi hamnat i en ond cirkel. Har svårt för att både förklara vad jag vill och även visa just för jag känner mig osäker på om jag gör rätt eller fel. Har tråkiga erfarenheter av förhållanden bakom mig och självförtroendet är fortfarande inte direkt på topp, även om jag kämpar med den biten. Räcker med ett par nej för mycke så sätter jag genast en 'det är jag som är ful, fet och kass-stämpel' på mig själv. Ja det gör ju inte saken bättre förstår jag ju. men när jag gång på gång verkligen anstränger mig för att ta initiativ till sex och får ett 'inte i kväll älskling' till svar lika många gånger, så sjunker jag halvvägs till botten direkt. Sjunker mer och mer för varje nej jag får. Och när jag har svårt att hävda mig, visa mina känslor eller känner mig besviken så reagerar jag med att bli lite sträv, avvisande och anti istället för att bli sårad och ledsen. Försöker inte visa mina känslor utåt. men han märker säkert av det mer än jag tror. Kanske helt enkelt är det alt beror på, att jag måste bli av med rädslan för att visa mig sårbar.

• Anonym

Varför tror man alltid att det beror på en själv när ena parten inte vill ha sex? Det behöver inte alls vara så. Talar av egen erfarenhet. Vet man att bristen på sex beror på något annat så blir man ju inte lika nere eller så av bristen på sex i förhållandet.

• Anonym (Me to)

Nej, menar inte att det bara behöver vara ens eget fel.  I grund och botten kanske det beror på andra faktorer, men ibland kanske man rent av förstärker problemet genom att bara reagera på fel sätt, så att probemet växer. Det är "aldig ens fel att två bråkar" sägs det och man är ju två i ett förhållande. Bara en tanke.

Svar på tråden Min man vill inte ha sex