• Jenni80

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna{#lang_emotions_gravid}

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3
  • Virriga V

hmm, tror jag är uppe i 3-siffrigt nu. vägde precis 100 när sonen föddes, sen gick jag ner till 77 ganska fort, vägde 86 vid inskrivningen.

de pratar om snö inatt, blir spännande att se..

• nevadita
    Virriga V skrev 2009-12-01 16:39:18 följande:
    hmm, tror jag är uppe i 3-siffrigt nu. vägde precis 100 när sonen föddes, sen gick jag ner till 77 ganska fort, vägde 86 vid inskrivningen.de pratar om snö inatt, blir spännande att se..
    Hej på dig

häftigt att kvinnokroppen är så flexibel ändå!

Jag sa till min man att lyckas jag gå ner de 30 kg jag hoppas på
    så får han gå ner 15

Jag gick upp runt 10 kg innan plusset, så jag räknar 30 kg men MVC "bara" 20

Det är nollgradigt ute nu. Hoppas på att få se ett par snöflingor iaf
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • hinderbana

BF är ändrat på mig till 8/1. Har glömt att uppdatera lista! Vill inte ha innan egentligen, 8:e är helt perfekt, så får man försöka stå ut med alla krämpor. Bara älsklingen mår fint också.

Kallt här också, -2 nu, hoppas hoppas på lite vitt. Ska till psykolog i morgon ohc BM på torsdag, kommer köra i sådär 50 hela tiden, vill ju inte hamna i diket nu precis.

Trööött i kväll, har tvättat upp alla bebikläder/grejor idag alla fall, ska hänga det sista nu sen åter till soffan.....

• nevadita
    hinderbana skrev 2009-12-01 19:37:57 följande:
    BF är ändrat på mig till 8/1. Har glömt att uppdatera lista! Vill inte ha innan egentligen, 8:e är helt perfekt, så får man försöka stå ut med alla krämpor. Bara älsklingen mår fint också.Kallt här också, -2 nu, hoppas hoppas på lite vitt. Ska till psykolog i morgon ohc BM på torsdag, kommer köra i sådär 50 hela tiden, vill ju inte hamna i diket nu precis.Trööött i kväll, har tvättat upp alla bebikläder/grejor idag alla fall, ska hänga det sista nu sen åter till soffan.....
    Ja som du säger, bara älsklingen mår bra ♥

Ta det lugnt ikväll

...nu har min man kommit hem, och står o lagar mat.
    Han är värd sin vikt i guld som tar så väl hand om mig

Siktar också på soffan.

Kram!!!
  • hinderbana

Hello thread!

BOkade av psykologen idag, hängig o trött o snuvig o hostig, hade inte fått ur mig ngt vettigt där ändå och rösten vill inte riktigt. Har hämtat mer pencillin och handlat middag i alla fall, ikväll blir det ärtsoppa och knäckisar. Allt för att hålla magen i gång!

Min älskling sparkar och tycker nog det är fasligt trångt, så nyfiken på hur den ligger och om den tänker fixera sig snart. Tänkte lite längre fram i dag på föräldramöten ohc sånt, hihi. Underbart.

Kallt o härligt här, -3 och nästan snö i luften, hoppas så att det fortsätter, längtar efter lite vitt.

Kunde inte sova igår, när tidningen kom vid tre la jag boken och somnade i alla fall. Blir tidig kväll i kväll. Tror jag.

Kram till alla söta mammor

• nevadita

...här var det en jävla natt...
    ...men ingen bebis inte...
    *suck*

Tröstar mig med att det iaf är frostigt o mysigt ute, har tänt ljus i lyktan på trappan till maken så han hittar hem ♥
    Han var gullig o ringde nu när han körde från Malmö, bara för att höra hur jag mår

bebisbebisbebis.....

Kram på er

• hinderbana

Nevadita det är fullmåne. Då sover jag i alla fall sämre, i vanliga fall också. När jag var uppe på toa vid halv sju så hade vi en otroligt vacker stor klotrund måne i köksfönstret.

• nevadita
    hinderbana skrev 2009-12-02 17:39:15 följande:
    Nevadita det är fullmåne. Då sover jag i alla fall sämre, i vanliga fall också. När jag var uppe på toa vid halv sju så hade vi en otroligt vacker stor klotrund måne i köksfönstret.
    då ska det komma bebis ju om månen är full!!
    Det var jättevackert ute inatt. Och kallt och mysigt. Hade man orkat skulle man gått en promenad

Jag trodde ju att det var nåt på G här inatt på riktigt.
    Men nejdå....

så somnade vid 07.30... blä...

Är du febrig också Skorpan?

kram!!
  • Virriga V

Skorpan..Såg att du funderade över ersättning i en annan tråd, det är aldrig fel att ha en hemma ifall att. Av någon anledning brukar man behöva sådant på kvällen/natten när inga affärer är öppna. Likadant med Alvedon, Bephanten och Renässans.
    Fast man sagt att man ska försöka amma helt osv så ger man upp när barnet tokskriker.

Ta hand om er tjejer!!

• JoJo2222

hej nevadita

snart e det ju babytime för dig!! jag kikar in då o då o bläddrar igenom för o se om din lilla har kommit. jag har koll på dig :D
    hon tittar strax ut!!

det är så kul! e redan sugen på en till hehehe..

kram till alla i tråden

• nevadita
    JoJo2222 skrev 2009-12-02 22:53:25 följande:
    hej nevaditasnart e det ju babytime för dig!! jag kikar in då o då o bläddrar igenom för o se om din lilla har kommit. jag har koll på dig :Dhon tittar strax ut!!det är så kul! e redan sugen på en till hehehe..kram till alla i tråden
    Hej jojo, saknar dig när du inte skriver så ofta

Haha planerar du för syskon innan jag ens fått Krumeluran???
    Härligt att läsa att du trivs ♥

Jag börjar redan få ångest för att gå över kanske 12 dagar till... fånig man är...!!

Kram till dig!!

Och kram till alla!!!!

snart invaderar vi föräldratråden väl???
Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3