• viseversa

Finns det någon som kan MYCKET om hundar här?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 18:53
    Ha,ha sorry skickade för fort. Sambons syster har skaffat en omplaceringshund en urgullig tik på 2 år.

Dom har en kastrerad hanhund sen innan.(även han omplaceringshund) Och nu löpte tiken och hanhunden lyckades smita in till henne och parade sig med henne och dom fastnade i varandra som hundar gör efter parning. En timme satt dom ihop tydligen.

Men vad jag undrar är om det verkligen är möjligt med tanke på att han är karstrerad?

Jag kan inget om hundar men blev lite fundersam iallfall. Tycker iallafall det låter konstigt. Kanske någon här vet hur det funkar?

Vore intressant att veta fakitskt för jag har aldrig tänkt på att man ens kan få erektion när man inte har några pungkulor med tanke på att i stort sett alla sexuella hormoner produceras där.

Eller jag kanske är helt ute och sycklar. Kanske sov jag på sexualkunskapen i skolan!?

Vore kul att veta av någon hundkunnig människa där utaom det är möjligt!?

• Svar på tråden Finns det någon som kan MYCKET om hundar här?
  • Lilla JJ

Kan ju inte just den biten på hundar men män som är steriliserade klipper man ju av sädesledaren på och de kan därmed fungera som vanligt fast utan att det kommer spermier. På hanhundar tar man ju bort testiklarna. Skulle man göra det på en man skulle han inte få erektion eftersom som någon sa hormonflödet ändras.
    Kan tänka mig att det är på samma sätt med hundarna men som sagt är inte helt säker.

• viseversa
    Vision400 skrev 2009-09-08 19:12:49 följande:
    Tråden har legat ute i tjugo minuter TS,du lär nog inte behöva varken ge upp eller leva i ovisshet,shit folk som startar trådar har aldrig tid att vänta på svaren...
    ha,ha nej jag var tvungen att lägga barnen. menar inte att jag skulle ge upp för evigt =). men jag kan erkänna att jag har ganska kort tålamod.
  • viseversa

Lilla JJ skrev 2009-09-08 19:13:34 följande:

Kan ju inte just den biten på hundar men män som är steriliserade klipper man ju av sädesledaren på och de kan därmed fungera som vanligt fast utan att det kommer spermier. På hanhundar tar man ju bort testiklarna. Skulle man göra det på en man skulle han inte få erektion eftersom som någon sa hormonflödet ändras. Kan tänka mig att det är på samma sätt med hundarna men som sagt är inte helt säker.
    Ja det är ju det jag tänker på också. Dom har ju tydligen tagit bort testicklarna och inte "bara" knipsat av "flödet" så att säga. iallafall var det vad dom sa till mig. Att han var kastrerad mao inga "bollar" kvar!
  • TamaraM

Hej.

Även om hanhunden är kastrerad så kan den para sig ändå. Att hundar fastnar under parning är absolut inget konstigt eller ovanligt oavsett om den är kastrerad.

• ModestyB

Frågan är ju om kastraktionen var "lyckad". Vet att några sk. gatuhundar som importerats hit har kastrerats med ena testikeln kvar i bukhålan, dvs. om den testikeln inte vandrat ner från början...

• viseversa
    TamaraM skrev 2009-09-08 19:37:17 följande:
    Hej.Även om hanhunden är kastrerad så kan den para sig ändå. Att hundar fastnar under parning är absolut inget konstigt eller ovanligt oavsett om den är kastrerad.
    Så dom kan alltså få stånd och känna sexuell atraktion fast dom inte har några testicklar kvar? Låter intressant isåfall. Det hadde jag ingen aning om. Tar man bort testiklarna på en människa så är ju sexlivet totalt dött för honnom efter det.
  • viseversa
    TamaraM skrev 2009-09-08 19:37:17 följande:
    Hej.Även om hanhunden är kastrerad så kan den para sig ändå. Att hundar fastnar under parning är absolut inget konstigt eller ovanligt oavsett om den är kastrerad.
    Nej jag vet att dom fastnar efter parning. Men det som förundrade mig var just att han var kastrerad men kunde ändå utföra en full parning med en löptik.
  • TamaraM
    viseversa skrev 2009-09-08 19:46:13 följande:
    Nej jag vet att dom fastnar efter parning. Men det som förundrade mig var just att han var kastrerad men kunde ändå utföra en full parning med en löptik.
    Ja men tiken blir dock inte dräktig. Kanske lite dumt att jämföra men en man som är steriliserad kan fortfarande ha samlag men då inte göra kvinnan gravid.
  • viseversa
    TamaraM skrev 2009-09-08 19:53:17 följande:
    Ja men tiken blir dock inte dräktig. Kanske lite dumt att jämföra men en man som är steriliserad kan fortfarande ha samlag men då inte göra kvinnan gravid.
    Ja fast kastrerad och steriliserad är ju inte samma sak. Blir man kastrerad så tar dom ju bort testiklarna helt .

Men blir man sterilicerad så kniper dom ja bara åt sädesledarna. Testiklarna producerar ju fortfarande manligt könshormon och man kan fortfarande få stånd.

Men tar man bort testiklarna helt(kastering) så finns det ju inget som producerar dom här hormonerna och man kan alltså inte genomföra ett samlag.

hHar för mig att man inte ens kan känna kåthet efter en tids kastrering! men det ska jag låta vara osagt.

det är DÄRFÖR som jag tycker det är så konstigt att en Kastrerad hanhund kan utföra en full parning.
  • Stig Jansson

Intressant detta,

Har en 3 årshane och en 5 åring som är kastrerade, våran tik som är 4 år gick i löp, och har förfört båda hanarna och ingen av hanarna har sina testicklar kvar !!!

• MeAngeleyes

Min kastrat har parat min kompis tik när Jon löpte, trodde inte hör detta var möjligt men det är det! Men det blir inga valpar av det!

Valacker (kastrerade hingstar om nån inte vet) kan ju betäcka ston också!

Svar på tråden Finns det någon som kan MYCKET om hundar här?