• Anonym (Orolig!)

Min make umgås inte med vårt barn!

Vad är det som är fel med min man?
    Han vill aldrig leka med vårt barn! Ser inte vad barnet gör, struntar i barnet helt enkelt...

Min man kan inte "passa" vårt barn 5 minuter ens. Skriker barnet och jag inte kan ta barnet så tar inte mannen barnet heller..

Jag har pratat med honom om detta många ggr. Men han säger att han inte vet hur han ska leka? Eller att han är trött efter jobbet!
    Jag begär absolut inte mycket av min man. Jag tar allt ansvar själv och ber honom mycket sällan eftersom han ändå blir besvärad av att hjälpa mig med vårt barn.

Min man har haft en jobbig uppväxt där båda hans föräldrar struntat i honom. Och aldrig gett honom uppmärksamhet! Jag ser att han är på väg att göra likadant med vårt barn.

Han har varit ute med vårt barn två ggr på två år! Han leker MAX 10 minuter i veckan med barnet!
    Han sitter hellre framför datan. varken hör eller bryr sig när barnet står och kallar "titta pappa"
    Han varken ser eller hör oss!!!!!!

HJÄLP! Jag orkar inte mer....

• Svar på tråden Min make umgås inte med vårt barn!
  • Tommy parterapeuten

Hej

Ibland kan en del män ha svårt med kontakten med sina barn. Jag tror att de ibland underskattar betydelsen av sin kontakt. Det sätt pappor leker med sina barn har bland annat betydelse för barns sociala förmåga. Om din man har svårare än vad som han och ni uppfattar som normalt tycker jag att ni ska söka hjälp för detta. Detta kan ibland Barnpsykiatrin hjälpa till med. Jag funderar också på hur kontakten är mellan er. Jag får intrycket av att det finns en viss distans. Det kan tänkas att ni behöver se över er relation så att ni får en gemensam agenda hur ni ska leva tillsammans.
    Tommy
Svar på tråden Min make umgås inte med vårt barn!