• Pirripirri

Normala hormonnivåer - ingen ÄL

Fick tillbaks svaren på blodprovet idag. Har helt normala hormonnivåer för min ålder, men har trots detta inte haft mens/ÄL på ett år! Trodde jag skulle ha PCO, men tydligen inte. Har fått pergo utskrivet och hoppas nu på att jag ska lyckas med hjälp av dom.

Nån som varit med om detta? Hur väl lyckades ni med pergo?

• Svar på tråden Normala hormonnivåer - ingen ÄL
  • Tanya82

Det var synd... Jag själv väntar på mens imorgon, tror inte heller att jag är gravid..

• humlan1234

Min mens är två dagar sen. Idag ringde gyn och lämnade svaret på mitt progesteronprov. Värdet låg på 23 så hon trodde inte att jag ägglossat. Så det känns ju inte så troligt att jag faktiskt skulle vara gravid. Alla andra hormonprover som jag tog i början av cykeln var helt normala enligt henne. Vad ska jag tro nu? Hade jag äl tidigare i cykeln så att värdet var lågt för den skull? Eller är det min kropp som jävlas med mig? Jag ska göra gravtest imorgon bitti så att jag kan utesluta det iaf.

• Tanya82

Jag har fortfarande inte fått mens efter andra pergokur. Nu är jag på BIM +5 men vågar inte testa

• Pirripirri
    Tanya82 skrev 2009-11-25 22:45:18 följande:
    Jag har fortfarande inte fått mens efter andra pergokur. Nu är jag på BIM +5 men vågar inte testa
    Det är klart du ska testa! Gud vad spännande!!
  • MiniNässlan

Jag var med tidigare i tråden och tänkte uppdatera lite. Jaghar provat allt från enkelkur till trippelkur med Ovitrelle. Senast här började jag med Puregon(sprutor man tar dagligen i ca 2 veckor) plus Ovitrelle som en sista kick till ÄL. Jag fick ÄL den 20/11 och undrar när man ska testa sig...??
    Jag har mensvärk och sjukt ömma bröst/brösvårtor, det är troligtvis mensen som är på G men kan inte låta bli att ändå hoppas lite. Jag borde inte få mens förrän om en vecka typ(oregelbunden).

• Pirripirri
    TheJodas skrev 2009-11-26 13:28:07 följande:
    Jag var med tidigare i tråden och tänkte uppdatera lite. Jaghar provat allt från enkelkur till trippelkur med Ovitrelle. Senast här började jag med Puregon(sprutor man tar dagligen i ca 2 veckor) plus Ovitrelle som en sista kick till ÄL. Jag fick ÄL den 20/11 och undrar när man ska testa sig...??Jag har mensvärk och sjukt ömma bröst/brösvårtor, det är troligtvis mensen som är på G men kan inte låta bli att ändå hoppas lite. Jag borde inte få mens förrän om en vecka typ(oregelbunden).
    jag tycker du kan testa dig på måndag eller tisdag! Jag håller tummarna för dig
  • Tanya82

Tack! Jag plussade i morse Går du själv på 3-e kur med Pergo? Är det dubbel?

• Pirripirri
    Tanya82 skrev 2009-11-26 23:10:56 följande:
    ÅH VAD KUL! Grattis! Trådens första plus. Vad underbart!!! Jag är på min tredje kur pergo (dubbel), inväntar ÄL till veckan. Hoppas på att också få en fin julklapp. Ett plus är allt jag önskar mig.

Grattis igen!
  • Gul13
    Tanya82 skrev 2009-11-26 23:10:56 följande:
    Grattis!

TS: Vi har en dotter sen tidigare. Syskonförsök har vi hållt på med i snart 3 år.
    Jag fick inte heller något utslag på äl-stickor och blodprov visade oxå att jag inte hade någon äl men alla prover var bra för övrigt. Med Pergo kom äl igång efter 3 kurer, nu har jag ätit 6 kurer och är tyvärr inte gravid än.
    Jag tyckte oxå det var väldigt konstigt att alla andra prover var normala.
  • Tanya82

Pirripirri: Jag är säker att det kommer att gå bra för dig. Antingen kommer du att bli gravid med Pergo eller så kommer din mens normaliseras med tiden du är ju normalviktig och då är det mycket möjligt

• MiniNässlan

Fan vad tiden går långsamt. Jag har uppdaterat mig lite med Puregon och om man testar för tidigt kan det visa ett plus fast man inte är gravid. Man ska tydligen testa på dag 40!!! Vem klarar av att vänta till dag 40!! Jag ska alltså vänta till den 12 december! Jag som hade tänkt att testa nu på lördag om mensen inte dykt upp. På nått vis så vill jag testa mig bara för att så SE ett plus även om det inte betyder nåt

• Pirripirri

är så otroligt GLAD! Jag måste få berätta! Jag gjorde ÄL-test och fick supermegastarkt streck!!! Har aldrig fått det tidigare, men nu jäklar! Jag har varken testat mig igår eller i förrgår, så jag vet inte hur länge jag har haft så här starkt. Är det för sent att sexa?

• Pirripirri

Hade en liten ljusrosa blödning i lördags, fyra dagar efter ÄL. Hoppas det var en NID-blödning!

• Drömmerdrömmar
    Pirripirri skrev 2009-12-07 15:41:01 följande:
    Hade en liten ljusrosa blödning i lördags, fyra dagar efter ÄL. Hoppas det var en NID-blödning!
    låter spännande :)

Jag hade också normala hormonvärden, men ingen ägglossning.
    fick då en enkelkur pergotime, men det gav ingen ägglossning.
    fick då en dubbeldos pergotime och då fick jag en ägglossning,
    sen åt jag en andra dubbelkur pergotime och fick ägglossning, och INTE MENS jag var gravid :D idag är min dotter 1½ år :)!
  • Drömmerdrömmar

Hur har det gått ?

• Pirripirri
    Drömmerdrömmar skrev 2009-12-08 13:34:12 följande:
    låter spännande :)Jag hade också normala hormonvärden, men ingen ägglossning.fick då en enkelkur pergotime, men det gav ingen ägglossning.fick då en dubbeldos pergotime och då fick jag en ägglossning,sen åt jag en andra dubbelkur pergotime och fick ägglossning, och INTE MENS jag var gravid :D idag är min dotter 1½ år :)!
    Jag hoppas att jag går i dina fotspår! Jag har ju ätit en enkelkus, ingen ÄL. En dubbelkur, ÄL & mens. Om nu har jag ätit min andra dubbelkur, fick ju ÄL. Har förhoppningsvis ingen mens nästa vecka!
  • Drömmerdrömmar

känner på mig att det blir likadant för dig :D håller tummarna!

• Pirripirri
    Drömmerdrömmar skrev 2009-12-10 09:37:38 följande:
    känner på mig att det blir likadant för dig :D håller tummarna!
    Åh vad jag hoppas att du har rätt Tack!
  • Ewelina66

Hej, vilka värden bör man ha för att kunna bli gravid? Tänker främst AMH, FSH och LH...

Svar på tråden Normala hormonnivåer - ingen ÄL