• Anonym (strängen)

För kort penis sträng, operation?

Min sambo har i flera år haft problem med att hans förhud har varit för "trång".
    Nu bokade vi tid till läkaren förra veckan, då påpekade läkaren att det var "strängen" som var tok för kort. Sambon kan inte dra ner förhuden mer än halvvägs, alltså kan han inte få fram ollonet vid erektion. Dessutom böjs hela penisen.
    Läkaren skulle skicka remiss till större sjukhus, för ev operation.
    Någon vars man/son eller känner till något om denna operation, hur går det till?
    Sambon saknar känsel vid samlag nu, men hur stora är oddsen att han ska få känsel efter operationen?

/stöttande flickvän

• Svar på tråden För kort penis sträng, operation?
  • Anonym (Samma)

Hej! Jag hade liknande problem fast strängen min började istället gå av nästan varje gång jag hade sex och även ibland när jag onanerade. Fick i slutändan ta bort den och visade sig att det även var förhuden som ställde till det lite. Det ledde till att första operationen tog de bort strängen och skar som ett litet V i förhuden så att den skulle vidga sig lite. V:et gjorde tyvärr inte det bättre så vart omskärelse i slutändan. Jag är väldigt glad över att jag gjorde det och skulle aldrig vilja gå tillbaka. Var liknande för mig att under sex så kände jag typ inte av min partner utan bara förhuden så fysiskt sätt kändes det ungefär lika som att onanera med varmt glidmedel. Om ni vill vara på säkra sidan så att det inte blir några mer problem och operationer så kan det vara smart om han ber dem att göra en omskärelse direkt. Om du har några fler frågor så är det bara att fråga på! Hoppas allt blir bra i slutändan för er/honom!

• Anonym (Långis)

Jag hade ett liknande problem men inte riktigt samma. Inte kort sträng utan lång förhud. Läkaren rekommenderade omskärelse, vilket jag tyckte verkade lite drastiskt först men bestämde mig efter viss tvekan för att få det gjort.

Vad jag kan säga så här efteråt är att det var inte alls så farligt som det kanske låter att operera snoppen. Det läkte på några veckor och blev verkligen bättre. Jag vet inte precis vilken operation som är aktuell för din sambo. Jag fick en hel omskärelse, dvs hela förhuden är borta, och känner mig nöjd med det. Jag tror och hoppas att din sambo också kommer bli hjälpt av en operation.

Svar på tråden För kort penis sträng, operation?