• dukat

det är väl ok eller?

I kväll sa min kille på 14 att han o två kompisar skulle hyra bra filmer o sen sova över hemma hos ena kompisen.Att kompisarna är 2 tjejer är väl ok eller ska man som mamma ha synpunkter på att dom sover i samma rum.Skulle ni sagt ngt särskilt om det var eran son eller dotter

• Svar på tråden det är väl ok eller?
  • dukat
    pussgurkan86 skrev 2009-09-09 21:07:41 följande:
    du har väl pratat med honom om blommor och bin??
    jovisst så klart men vad jag vet (fast de kanske är censurerat) så är dom bara bra kompisar,
  • Linda Famillia

jag va sån som bara hade killkompisar..
    det går nog inte o göra så mkt åt det.. men för att va lite jäklig o få lite mer info ring föräldrarna!!

• Anna Sui

Ja det tycker jag är ok. Vill de ha sex (om det nu skulle vara så) så lär de ju ha det ändå.

Bättre att visa att man "litar" på sina barn och ger dem förtroende och visar att man respekterar dem tycker jag, än att förbjuda dem.

• NinnaBus

När jag var "ung" och ville att min dåvarande kille skulle få sova över så sa mamma ok, men inte i samma rum.
    Pappa kom då med den bästa kommentaren av alla:
    "Det som kan ske kan lika gärna ske på en kafferast"
    Och det stämmer ju...
    Vill ungdomarna utforska sin sexualitet så gör de det oavsett...

• dukat

Anna Sui skrev 2009-09-09 21:13:10 följande:

Ja det tycker jag är ok. Vill de ha sex (om det nu skulle vara så) så lär de ju ha det ändå. Bättre att visa att man "litar" på sina barn och ger dem förtroende och visar att man respekterar dem tycker jag, än att förbjuda dem.
    jo det är väl så jag tänker också. Tydl har tjejernas föräldrar godkänt det heal så då blir det väl OK . Kanske bra
  • dukat

Linda Famillia skrev 2009-09-09 21:12:49 följande:

jag va sån som bara hade killkompisar.. det går nog inte o göra så mkt åt det.. men för att va lite jäklig o få lite mer info ring föräldrarna!!
    Ok sov du över hos killkompisar oxå då när du var typ 13-14
  • Callina

Det där tycker jag är jättesvårt, har en 14-årig kille och jag vet att det hånglas runt lite i gänget (har råkat se foton som var öppnade från playahead på datorn som han lämnat) och jag tycker nog inte att dom måste sova hos varandra. Visst, allt kan hända dagtid men det blir ändå mycket mer laddat under natten tror jag. Det finns ingen nackdel med att skynda långsamt

• abnocto

Om min son frågade skulle jag säga ok, han har många tjejkompisar så det skulle inte vara något konstigt alls.

• LilaRos

En tjejkompis och en killkompis sov över hos mig när v i va i 14 års åldern.
    Vi var bara kompisar och skulle bara sova över.
    Men det blev ju såklart inte "bara". Sanning och konsekvens med tungkyssar, hemmagjorda tattueringar med synål och bläck, "svimmade" varandra.

Det farliga man hittar på är ju inte den sexuella delen precis..

• Linda Famillia
    Ok sov du över hos killkompisar oxå då när du var typ 13-14
    nej det fick jag inte, men vi tältade ibland hemma ett gäng med både killar o tjejer..
  • dukat

det är ju helt klart att det kan finnas problem av olika slag.Frågan är ju bara vad som känns mest rätt eller minst fel hur man nu vill uttrycka det.Dom här 3 har ju känt varann länge o är ofta ihop på dagar o kvällar så på nåt sätt känns det ändå som ett naturligt steg att dom kan sova över hos varan oc i samma rum också.
    Men det känns bra att ni tycker till för ngt enkelt beslut är det ju inte

• Pyttismamman

Har de känt varandra länge och de är som vilka kompisar som helst, oavsett kön, så tycker jag det verkar helt ok!

• Rodenback
    dukat skrev 2009-09-09 21:05:10 följande:
    I kväll sa min kille på 14 att han o två kompisar skulle hyra bra filmer o sen sova över hemma hos ena kompisen.Att kompisarna är 2 tjejer är väl ok eller ska man som mamma ha synpunkter på att dom sover i samma rum.Skulle ni sagt ngt särskilt om det var eran son eller dotter
    Det ær væl oerhørt bra att han talar om vad han ska gøra, var han ær. Vårda det førtroendet han har før dig. Skicka med kondomer. Det ær bara bra om ungdomar utforskar sex och intimitet med jæmnåriga.
  • dukat
    abnocto skrev 2009-09-10 15:16:07 följande:
    Om min son frågade skulle jag säga ok, han har många tjejkompisar så det skulle inte vara något konstigt alls.
    nä men visst De ska ju inte va ngt konstigt eller märkligt.Har han inte gjort det ännu då
Svar på tråden det är väl ok eller?