• Anonym (skånska)

Jag har varit otrogen, men vi fick det bättre...

Jag och min man var inne i en svacka.... Jag ville skilja mig och hade bestämt att ta upp det med min man. Jag började prata med min mans vän via nätet. Vi blev störtförälskade i varandra och en dag hade vi sex. Helt nyktra och allt känndes jättebra. Jag ville ha honom mer än nånting annat. Men han berättade att han kunde inte skilja sig. Han har det inte bra i sitt förhållande men kunde helt enkelt inte skilja sig. Jag ville ännu mer ha honom och gick o tänkte på att JAG iaf måste ta upp med min man att jag vill skijla mig.

Nu till grejjen. När detta fått lagt sig lite så har jag insett hur bra jag har det med min man. Vi har det bättre i vardagslivet och vi har det bättre i sängen. Allt är mycket bättre och jag är mer förälskad än någonsin i min man. OM jag berättar om allt detta kommer min man aldrig att förlåta mig, då hans ex var otrogen mot honom så slängde han ut henne direkt. Plus att jag kommer förstöra ännu ett äktenskap. Hur ska jag kunna leva med denna mörka hemlighet resten av livet???

• Svar på tråden Jag har varit otrogen, men vi fick det bättre...
  • Tommy parterapeuten

Hej

Det finns inga helt självklara svar på din fråga. Det man eftersträvar i alla relationer är öppenhet och trygghet. Om du väljer att leva med din hemlighet är en sak barra du kan svara på. Om du fortsätter att vara oärlig mot din man är det något som kan drabba både din man och dig mycket hårt så undvik detta. Tyvärr kan jag inte råda dig till vad du ska göra då det inte är så självklart. Lycka till.
    Tommy
Svar på tråden Jag har varit otrogen, men vi fick det bättre...