• sakoline

P-pillerblödning

Jag har PCOs. Vet inget om min ägglossning, men när jag käkar p-piller eller gestapuran får jag en blödning ganska direkt. Är det något positivt i det alls att jag "svarar" på det, en fördel när jag kommer försöka skaffa barn längre fram? Eller får alla blödning då; så det är ingen tröst alls?

• Svar på tråden P-pillerblödning
  • LiselottePCOS

Kan hända att du får mens 1-6 månder efter p-piller stopp om du har tur tom ÄL av dig själv under den tiden. Några f med PCOS år p-piller 6 mån för att sedan försöka blir gravida på egenhand. Äggstockarna sover när man ta p-piller och tillverkar hormoner i mer nomal nivå närmaste tdien efter man slutat med p-piller om man har tur, då kan det bli ÄL

Men jag anar att det är olika , lika olika som syntomen är olika när man har PCOS.

Själv har jag stundtals högt prolaktin opch då har jag ingen menes alls. dDet kan gå månder eller år mellan "prolaktintopparna". Har någon kontrollerat dit prolaktinvärde när du är utan p-piller? Man ska vara utan p-piller 3-6 månder för att få mer säkert värde.

Har hört av läkare att det är vanligare med högt prolaktin vid PCOS. Har man högt prolaktin bildas lite eller inget FSH och LH.

Kompelxet hur som helst ...denna PCO/S

Min blogg: blogg.passagen.se/liselottepcos/

Forumet på Patientföreningen för PCO och PCO-S:
    pco-s.egetforum.se/forum/

• sakoline

Men min fråga är mer, om det finns dem med pco som inte alls får blödning av p-piller/gestapuran?

Svar på tråden P-pillerblödning