• myrstacken

Ni som är mammalediga och pluggar på distans. Vad läser ni?

Ni som är mammalediga och pluggar på distans. Vad läser ni?

Är det lite mindre tunga utbildningar då civilingejörsutbildning verkar tungt att läsa samtidigt som man är hemma med sitt barn?

• Svar på tråden Ni som är mammalediga och pluggar på distans. Vad läser ni?
  • Ogräset

Jag läser in en hel del kurser, för att kunna söka till en utbildning när lillan börjar förskolan.

Inte går det väl att läsa till civilingen. hemifrån?

R 20090408
  • myrstacken

Ja, ok, vad vill du bli.

Ogräset skrev 2009-09-11 14:17:19 följande:
    Jag läser in en hel del kurser, för att kunna söka till en utbildning när lillan börjar förskolan.Inte går det väl att läsa till civilingen. hemifrån?
  • Ogräset
    myrstacken skrev 2009-09-11 14:34:52 följande:
    Ja, ok, vad vill du bli.
    Ska söka till en läkarutbildning.
    R 20090408
  • beabus87

Jag läser upp mina betyg så jag äntligen kan få ett slutbetyg! Just nu läser jag Eng B.

• basio

Jag läste tre kurser på lärarutbildningen samtidigt som jag var mammaledig med min två äldsta och nu läser jag en litteraturkurs och är hemma med barn nummer tre.

• omme

Jag läser beskattningsrätt på halvfart, det tycker jag är lagom med en sju-veckors. Läser du något själv eller funderar du på att göra det?

• myrstacken

Är dte lätt att bli antagen tro till en distansutbildning?

• Morbid Mistress
    myrstacken skrev 2009-09-11 20:23:10 följande:
    Är dte lätt att bli antagen tro till en distansutbildning?
    Liksom alla andra utbildningar så har distansutbildningar olika grader av popularitet, men det finns en hel del utbildningar so har platsgaranti.
  • myrstacken

Ok, vilka utbildningar har platsgaranti tro? Vill helst läsa på distans.

Morbid Mistress skrev 2009-09-11 20:24:39 följande:

Liksom alla andra utbildningar så har distansutbildningar olika grader av popularitet, men det finns en hel del utbildningar so har platsgaranti.
  • Morbid Mistress
    myrstacken skrev 2009-09-11 20:27:52 följande:
    Ok, vilka utbildningar har platsgaranti tro? Vill helst läsa på distans. Morbid Mistress skrev 2009-09-11 20:24:39 följande:
    Det är olika från lärosäte till lärosäte (nu pratar jag högskola/uni. Komvux kan jag inte). Går du in på www.studera.nu kan du söka på ditt intresseområde för att undersöka om det finns distansutbildningar i det ämnet. Sedan får du gå in på respektive skolas hemsida för att se kursplaner etc. och där brukar det stå om kursen har platsgaranti eller inte.
  • myrstacken

Så känner ni att det är en stor lättnad att ha kunnat vara hemma med era barn länge och ej behövt lämna tidigt på dagis?

Svar på tråden Ni som är mammalediga och pluggar på distans. Vad läser ni?