• pussycat

Stanna eller gå?

Hej Tommy!

Vill du vara bussig och läsa under svårt att få barn 40 + tråden. Jag skriver under pussycat idag. Min sambo har två barn sen tidigare - jag inga. Vi har genomgått ett par IVF tillsammans. Men de misslyckades. Nu vill min sambo inte mer försök och hela jag vill. Vi har det mycket bra tillsammans för övrigt. Men detta tär på oss. Sålänge jag inte pratar om det tror han allt är bra. Men mitt hjärta värker dag och natt efter att bli mamma. Han orkar inte mer och tycker han är för gammal 54 år, jag får acceptera det men hjälp mig hur ska jag göra??? Stanna bli bitter och alltid ha min längtan och undran över om jag skulle gå igenom äggdonation själv. Eller ska jag försöka komma över min längtan och försöka göra det bästa av livet. Jag vet att den enda som kan veta är jag. Men hur går dina tankar i såna här frågor?

Tack på förhand

• Svar på tråden Stanna eller gå?
  • Tommy parterapeuten

Hej

Inga lätta frågor när det är en fråga om barn. Det verkar som om din sambo har varit beredd att göra ganska stora satsningar på dig och att det är en man som tycker väldigt mycket om dig. Du kan alltid separera från honom och försöka få barn med någon annan men risken är att du inte blir nöjd med ditt liv då. Men, det är precis som du säger, beslutet är ditt. Du måste ta ett aktivt beslut vad du ska göra. Väljer du att fortsätta din relation behöver du förmodligen sörja att inte få barn för att kunna gå vidare.
    Tommy
Svar på tråden Stanna eller gå?