• Nataliesliv

Min man tar steroider

Min kille tränar jättemycket. Han gillar det och han vill bygga muskler. Jag tycker det är jättebra att han tränar och håller på med något han gillar. Tycker dock att han är tillräckligt stor och stark, men inte han tydligen.

Däremot har jag alltid vart lite skeptisk till alla olika protein (mm) drinkar han tar flera gånger om dagen. Igår upptäckte jag en burk med piller som är till för att öka produktionen av testosteron. Jag frågade honom om det och han sa att de är helt naturliga och att de är lagliga i Sverige. Vilket är sant, MEN jag undrar hur det egentligen påverkar kroppen? För visst är det väll det steroider också gör? ?att öka produktionen av testosteron? DET har ju en massa biverkningar, men min kille säger att detta ?naturliga? preparat inte har några bieffekter.

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta? Kan inte ökat testosteron på något sätt påverka spermaproduktionen (och annat i kroppen, mer än musklerna?)

• Svar på tråden Min man tar steroider
  • Nataliesliv
    Immer skrev 2009-09-14 15:08:28 följande:
    Vad heter preparatet?
    Jag skulle tro att det är nogt liknande det här, om inte samma:
    www.mmsports.se/product.php&cat=389&page=1

Det är från det företaget han köpte sist iaf. Jag glömde bort att kika på burken igår...
  • Micke54

Testoproduktionen ökar ju av tung styrketräning så det är helt normalt. Men av det jag kan hitta på testopiller (ej anabola) är att det är bullshit som inte funkar. Så du behöver knappast vara rädd. Fanns även en och annan forskningsrapport som hävdade samma sak.
    Det du behöver ha koll är väl om din kille aldrig ger sig hur stor han än blir. När man kommer till en viss gräns och inte kan få nog av muskler är steget mot steroider inte så långt. Du vet ju säkert att riktigt stora killar inte tränar för att impa på tjejer utan på andra killar.
    //M

• Nataliesliv
    Micke54 skrev 2009-09-15 20:41:02 följande:
    Testoproduktionen ökar ju av tung styrketräning så det är helt normalt. Men av det jag kan hitta på testopiller (ej anabola) är att det är bullshit som inte funkar. Så du behöver knappast vara rädd. Fanns även en och annan forskningsrapport som hävdade samma sak.Det du behöver ha koll är väl om din kille aldrig ger sig hur stor han än blir. När man kommer till en viss gräns och inte kan få nog av muskler är steget mot steroider inte så långt. Du vet ju säkert att riktigt stora killar inte tränar för att impa på tjejer utan på andra killar. //M
    Okej, får hoppas på det då!
    Jag är säker på att han aldrig skulle ta några olagliga preparat. Han har mycket erfarenhet av det (från bekanta som använt osv, vilket tyvärr gör att han har lätt att få tag på om han skulle vilja) och han är inte berädd att chansa på de biverkningarna.
    Jo, det är väll som tjejer också oftast klär upp sig och sminkar sig för att andra tjejer ska tycka de ser fina ut, samma som med killar och muskler.

Han talar ofta om hur mycket han klarade i bank, marklyft osv när han kommer hem ifrån gymmet. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska säga för att han någonsin ska tycka att han själv är bra nog.
    Kanske om jag frågar honom vad han själv har för ideal vikt, styrka osv. Så att han har ett mål han faktiskt "ska" stanna vid?
  • Micke54
    vilkenfuling skrev 2009-09-16 10:49:20 följande:
    Okej, får hoppas på det då! Jag är säker på att han aldrig skulle ta några olagliga preparat. Han har mycket erfarenhet av det (från bekanta som använt osv, vilket tyvärr gör att han har lätt att få tag på om han skulle vilja) och han är inte berädd att chansa på de biverkningarna. Jo, det är väll som tjejer också oftast klär upp sig och sminkar sig för att andra tjejer ska tycka de ser fina ut, samma som med killar och muskler. Han talar ofta om hur mycket han klarade i bank, marklyft osv när han kommer hem ifrån gymmet. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska säga för att han någonsin ska tycka att han själv är bra nog. Kanske om jag frågar honom vad han själv har för ideal vikt, styrka osv. Så att han har ett mål han faktiskt "ska" stanna vid?
    I styrka blir du aldrig nöjd man vill alltid bli starkare. Jag själv har den fördelen att jag inte vill bli skitstor, jag är gärna superstark men jag åker både skidor och springer så att väga för mycket funkar inte för mig.
    Jag vägde 95kg i vintras och var på väg uppåt, men i våras kände jag att det inte funkade längre, löpningen sög och det var inget roligt med kläder längre för inga snygga kläder finns i xxl.
    Tränade mera cardio och åt lite mindre så jag ligger nu mellan 85-88kg och det passar mig perfekt.
    Men för en del är det ju bara storleken som man är ute efter och då är det nog kanske bara att acceptera det om man vill leva med personen? Han blir antagligen glad om du tycker det är roligt när hans träning går bra.
  • Nataliesliv
    Micke54 skrev 2009-09-16 11:58:25 följande:
    I styrka blir du aldrig nöjd man vill alltid bli starkare. Jag själv har den fördelen att jag inte vill bli skitstor, jag är gärna superstark men jag åker både skidor och springer så att väga för mycket funkar inte för mig. Jag vägde 95kg i vintras och var på väg uppåt, men i våras kände jag att det inte funkade längre, löpningen sög och det var inget roligt med kläder längre för inga snygga kläder finns i xxl. Tränade mera cardio och åt lite mindre så jag ligger nu mellan 85-88kg och det passar mig perfekt. Men för en del är det ju bara storleken som man är ute efter och då är det nog kanske bara att acceptera det om man vill leva med personen? Han blir antagligen glad om du tycker det är roligt när hans träning går bra.
    Jag vill bara att det inte ska gå överstyr... Men så länge det handlar om protein-drinkar och piller som inte funkar är det okej för mig
    Jag blir tex buren ofta vilket passar mig bra eftersom jag är lat :-P 60 kg är ju inget för honom
  • MrRight

HAHAHAHA skrattar mig harmynt.. vilken tråd!!

Sån okunskap ni alla har,

1. gymgrossisten säljer INTE steroider inte MMsperts heller.

2. Lämmna gärna en rapport av någon läkar där det är bevisat att du blir steril.

• Mooomin
    Nataliesliv skrev 2009-09-14 13:12:10 följande:

Min kille tränar jättemycket. Han gillar det och han vill bygga muskler. Jag tycker det är jättebra att han tränar och håller på med något han gillar. Tycker dock att han är tillräckligt stor och stark, men inte han tydligen.

Däremot har jag alltid vart lite skeptisk till alla olika protein (mm) drinkar han tar flera gånger om dagen. Igår upptäckte jag en burk med piller som är till för att öka produktionen av testosteron. Jag frågade honom om det och han sa att de är helt naturliga och att de är lagliga i Sverige. Vilket är sant, MEN jag undrar hur det egentligen påverkar kroppen? För visst är det väll det steroider också gör? ?att öka produktionen av testosteron? DET har ju en massa biverkningar, men min kille säger att detta ?naturliga? preparat inte har några bieffekter.

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta? Kan inte ökat testosteron på något sätt påverka spermaproduktionen (och annat i kroppen, mer än musklerna?)

Det är stor skillnad på produkter som är lagliga och ÖKAR kroppens naturliga testosteronproduktion, än "steroider" som är konstgjorda hormoner som liknar testosteronet och som du TILLFÖR kroppen. Bara träning i sig ökar kroppens naturliga testosteronproduktion, så det är inget konstigt. :)
  • Mooomin
    Trynträ skrev 2009-09-14 17:26:16 följande:

Nämn för honom att han kan bli steril om han fortsätter. Brukar även sätta sig på humöret. Å säg att du tycker han har fint med muskler. Det är ju liksom inte vackert med för mycket muskler heller, snarare avtändande.

Det där stämmer inte riktigt.. Inte när det gäller kosttillskott...
  • Mooomin

..Sen ville jag bara tillägga att du kanske inte ska gå runt och säga att din kille använder "steroider", när han faktiskt inte gör det.. Han använder kosttillskott! (som ökar testosteronproduktionen, OM den ens gör det).. 

• haxxorzz

nej att ta piller för att öka sin egen prodiktion av könshoromer är inte olagligt, oftast är dom bara fejk. 

det är när du tillför könshormon som det räknas som doping.

Svar på tråden Min man tar steroider