• Piggelin72

~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 10 ~~~~~~

Hej tjejer - tiden går fort och gamla tråden stängdes så jag startar ännu en ny fortsättningstråd i ämnet "För oss som går på akupunktur för att förhoppningsvis bli gravida! 2009 ska bli vårt år!

Här är alla gamla trådar:

Behandlingslistor
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34842276.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39013550.html

Tidigare trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m22473052.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m25545583.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28382276.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31291834.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m33861642.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36603741.html
    Del7: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39460578.html
    Del8: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m42093740.html
    Del9: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44766772.html

• Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 10 ~~~~~~
  • Piggelin72

Hoppas nya och gamla hittar hit =)

• Vinteräpple

Hej hej, har också hittat hit!

• Jillan

Hejsan!!!

Jag provar att skirva här.
    Jag och min sambo har försökt i åtta år att bli med barn, men det vill sig inte.
    Har varit på utredning, sambons simmare är för få och dålig rörlighet. Mina ägg lossnar inte varje gång. Så vi har gjort tre ET och ett FET, har nu ett FET försök kvar.
    Undrar lite på akupunktur.........
    Tror ni att det skulle öka chanserna, att ägget fäster nu inför sista försöket??
    Någon som lyckats bli gravid, genom akupunktur??
    När ska man börja med akupunktur, innan man sätter in ägget??
    Månag frågor nu, men man försöker ju hitta alla halmstrå som finns för att lyckas.

• Piggelin72

Hej Jillan,

Jag har lyckats bli gravid med hjälp av akupunktur, spontant gravid och det är flera som hängt/hänger i tråden som lyckats.

Bäst är att ta kontakt med en akupunktör som har Fertilitet som ett av sina specialområden, så kan den berätta hur just den arbetar för det skiljer sig lite mellan akupunktörerna tror jag.
    Men absolut värt att testa tycker jag, gå så många gånger du kan/hinner innan FET och troligen samma dag, innan, som återförandet.

Lycka till!

• Jillan

Tack så mycket, då ska jag titta runt här omkring.
    Bor i en liten stad, så det är frågan om någon har fertilitet som specialområde.

• Missne

Tack Piggelin för länken Jag ligger också lite lågt just nu men kanske att jag går några gånger på aku under detta försök iallafall.

• Piggelin72

Jösses, här är det en som har kola i huvet... skulle koka örter igår och skulle väga upp tilläggs örter som endast skulle koka med dom sista 5min av koket. Säkert 5ggr tänker jag att jag ska inte lägga i dom nu, inte lägga i dom nu, lägga i dom sen.... tro'ni int' på f-n att jag slänger ner dom och snabbt kommer påmitt misstag o får fiska upp dom igen... Trött i nattmössan!

KRAM PÅ ER ALLA!

• Lapinette

Piggelin - själv brukade jag komma ut i köket när jag trodde jag hade kokat klart och finna de där örterna liggandes sidan av. Bara att lägga i och koka i ytterligare några minuter.

• AmelieS

Idag på rd 15 har jag testat och det blev ++++!
    Det kom helt oväntat då jag inte har några direkta känningar. I onsdags vaknade jag och var svettig vilket brukar hända mig innan mensen ska komma då tempen går ner, så hoppet har varit nere på noll. Jag ville inte testa men sambon övertalade mig.

På tisdag är det officiell testdag då ska jag testa igen och sedan ska jag ringa och meddela Akademiska resultatet. Ska också ringa min underbara akupunktör och berätta.
    Ha en fortsatt trevlig helg. Kram!

• Missne

Stort Grattis AnnelieS VAd häftigt! JAg som också brukar få såna svettningar när tempen går ner innan mens och då räknar man ju med att det är kört. Hur länge har du gått på akupunktur och tror du att det är det som hjälpt dig til +?

• AmelieS

Missne, tack!
    Jag har gjort en ÄD-behandling och det här var andra försöket. Det är ju svårt att veta vad som påverkar. Jag har gått på akupunktur till och från i perioder det senaste året. Jag har fått många värdefulla råd av min akupunktör i alla fall. Mitt problem är ju för tidigt klimakterie, är 34 år och har fsh 24. Jag har aldrig gjort IVF. Vilken fas befinner du dig i?

• Missne

AnnelieS: Aha, du har gjort ÄD. Var gör du den? Dit kommer säkert jag också snart. JAg börjar idag med min femte IVF-behandling så jag ska ta första sprutan om 20 minuter. Vet inte hur många fler jag orkar innan jag går vidare med ÄD. Funderar på Riga eller Åbo isåfall kanske... Jag har också gått på akupunktur till och från. Har testat 3 olika akupunktörer men inte tyckt att jag blivit hjälpt av nån av dem egentligen. Eftersom det inte gett resultat så vet jag inte riktigt om jag ska fortsätta eller inte. Har uppehåll nu iallfall. JAg har också högt FSH, hade 17 i dec -08 - nu kanske det är värre. Vad har du fått för råd av din akupunktör? Nåt som är speciellt för oss med högt FSH?

• Piggelin72

Återigen AmelieS - Stort stort stort GRATTIS, härligt!

• AmelieS
    Missne skrev 2009-09-19 21:41:54 följande:
    AnnelieS: Aha, du har gjort ÄD. Var gör du den? Dit kommer säkert jag också snart. JAg börjar idag med min femte IVF-behandling så jag ska ta första sprutan om 20 minuter. Vet inte hur många fler jag orkar innan jag går vidare med ÄD. Funderar på Riga eller Åbo isåfall kanske... Jag har också gått på akupunktur till och från. Har testat 3 olika akupunktörer men inte tyckt att jag blivit hjälpt av nån av dem egentligen. Eftersom det inte gett resultat så vet jag inte riktigt om jag ska fortsätta eller inte. Har uppehåll nu iallfall. JAg har också högt FSH, hade 17 i dec -08 - nu kanske det är värre. Vad har du fått för råd av din akupunktör? Nåt som är speciellt för oss med högt FSH?
    De råd som jag har fått av akupunktören har handlat om den mentala biten. Det är värt mycket att möta nya människor som vågar säga vad de ser hos en. Det gör att man lär sig mycket om sig själv.

Annars är det himla svårt att mäta effekten av akupunktur för oss som försöker bli med barn, förstås. Det går ju aldrig att göra om en cykel med samma ägg osv. Jag har gjort uppehåll i perioder då man inte orkar passa tider efter jobbet varje vecka. Det bästa är att lyssna till sin känsla. Det brukar bli bäst så.

Tack så mycket för gratulationerna!
  • Missne
    AmelieS skrev 2009-09-21 22:13:16 följande:
    Missne, lycka till med IVF:n!Jag håller tummarna.
    Tack Alla tummar behövs.
  • Vinteräpple

Amelie - Grattis! Vad jättehärligt att höra!

Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 10 ~~~~~~