Vad du kan göra virretristan, är att kontakta specialmödravården i ditt landsting och förklara ditt problem. I vissa fall vet jag att man fått löfte INNAN graviditet påbörjats. Om valet står mellan gravid och snitt eller ickegravid om du inte blir beviljad snitt, så får dom ju en chans att visa om dom vill stötta eller inte liksom...
Själv kontaktade jag spec.mödravården då jag blev gravid med p-piller. Jag ville absolut under inga omständigheter genomföra graviditeten om jag inte i TIDIGT skede blev lovad snitt. Jag fick det givetvis inte under de första 10 minutrarna på samtalet, men då jag senare under samtalet valde att pga detta avbryta graviditeten (jo, så jävla traumatiserad av tidigare "förlossning" var jag att jag valde abort före vaginalt födelsesätt), så ändrade hon sig och jag fick det beviljat. Jag var då i v.7 och en medicinsk abort hade varit möjlig. Jag bad dessutom att få genomföra detta så fort det gick - gärna samma eftermiddag om dom hade återbudstider.
Jag hade gått vidare med det och avbrutit graviditeten om jag inte blivit beviljad där och då. Hårt att säga så här i efterhand, men det var så jag mådde just då. Det är inget sätt att rekommendera, men hamnar man i den situationen och är fullständigt livrädd och inte vill genomföra graviditeten så kan ett tidigt snittsamtal vara ett alternativ om man vill undvika abort.
Shit - Bara det här inte misstolkas nu....
men alltså om någon riktigt förlossningsrädd som gör allt för att INTE bli gravid mot alla odds kanske blir det ändå, trots skydd och så, så är det kanske vara bra att nämna det vid "abortsamtalet" att man kanske skulle kunna tänka sig att behålla under vissa omständigheter - det är så jag menar.