• marzuban

hur ska jag göra

jag har en jätte vild 3årig son sen från tidigare förhållande och nu har ja träffat en kille för 6mån sen som ja bor ihop med o vi e förlovade.I början var killen jätte trevlig mot min son o han tyckte om att leka med han o ta med han ute o så ,.men efter en månad vi flyttat ihop blev han jätte trött på allting.Han har ingen lust o göra nånting med mig o min son.Han tittar inte på min son när han ropar på honom o vill att han ska titta,,men nej.. o jag har tagit upp de med han men han säger bara att det e jätte jobbigt med min son som inte lyssnar på någånting.Han hoppar på soffan o sängen o slutar inte när man säger till.han lär sig helt enkelt inte.o sambo blir trött på det.Så snälla nån säg till mig vad ja ska göra. :(

• Svar på tråden hur ska jag göra
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Vilda 3 åringar behöver man ofta ha en plan för. Det innebär att när det uppstår vissa situationer att ni vet vad ni ska göra för att avleda honom och inte låta situationen bli dålig både för er och för honom. I den åldern behöver ni också ha en ide om vilka konflikter ni ska ta och vilka ni kan undvika. Det är lätt att hamna i konflikter kring många olika saker vilket är onödigt. När det gäller er relation så bör din sambo undvika att ta för stor del i uppfostran utan låta detta vila lite. Det han kan göra som alltid är bra är att leka och skapa kontakt med din son.
    Tommy

Svar på tråden hur ska jag göra