• Anonym

Hur nå honom?

Min kille säger eller visar inte känslor mkt.Jag är en som gör det. 8 mån varit ihop. Det är mkt sparsamt med uttryckta känslor dvs kärlek- kolla- i varandras - ögon intensivt- grejen. ögonkontakt. Skapar frustration i mig o tror detta kan bli svårt orka med. Han kan maila bildspel på målningar(vackra) kvinnor, aldrig ngt där han skriver kolla "detta är du älskling" eller jämför mig med bild. Vad vill han visa? göra mig svartis eller vad? Han har uttryckt att jag haft vissa beteenden där jag söker bekräftelse o han tyckt det var uppenbart o han känt sig trängd.
    Detta kommer sig från min sida av att jag blir desperat när vi inte pratar om känslor. Eller är han dum o inte fattar att jag inte vill ha bilder på romantiserade bilder på kvinnor jag blir irriterad etc..?Detta gör mig f-bannad! o gapig i diskussioner.
    Han är bränd av ex svårt men det är 7 år sen.

• Svar på tråden Hur nå honom?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Hur man uttrycker känslor ser vädigt olika ut. Det som är viktigt i en relation är att veta vad som är viktigt för sin partner. Det kan vara svårt att ge sin partner det dom vill ha hela tiden men man behöver veta och göra en del av det som äär viktigt. Om du inte gillar att han skickar bilder så behöver han veta det och respektera dig i detta. Han bhöver också ta till sig vad du gillar och göra mer av det. Du behöver veta lite mer om hur han vill bli bekräftad och hur han visar kärlek. Att han har blivit bränd kan göra honom försiktig men ni ska inte sluta att bygga på Er relation.
    Tommy

Svar på tråden Hur nå honom?