egen ägglossning och pergotime ?
ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
blev ni gravida ?
hur många kurer åt ni ?
ni som har egen ägglossning och fått pergotime, hur funkade det för er ?
blev ni gravida ?
hur många kurer åt ni ?
Jag bad att få pergo trots jag hade normal äl. Jag hade läst i studier att det kunde öka chansen att bli gravid men för mig fungerade det inte. Jag åt tre kurer.
dalton99: tack för snabbt svar.. jag har ätit 9 kurer och inte blivit gravid ännu...
ska ringa min doktor idag och höra vad som händer nu... börjar röttna på detta nu, det händer inget...
Jag förstår hur hopplöst, tråkigt och ledsamt det känns. Var själv i samma sits men min läkare skickade remiss för ivf och det lyckades på första försöket.
och vad roligt för dej.. är det längesen ?
Jag blev gravid på min första pergo kur, men den gången fick jag ta en ägglossningsspruta(pregnyl). Tyvärr slutade det i mf.
Nu har jag tagit min 3:e pergokur denna gång oxså med pregnyl sprutan, så jag hoppas hoppas att det är sprutan som gör det.
Har så seg ägglossning av mig själv, det verkar som att ägget inte riktigt vill släppa av sig själv. Visserligen på dag 16, så det är ju inte jätte sent. Men ändå rätt sent på en 28dagars cykel.
Nej det är inte så länge sen. Jag blev gravid i september förra året så nu är min lilla kille snart fyra månader. Har du funderat på ivf?
dalton99: ja det har jag gjort, sen beror det på hur lång kö det är,, de är ju jobbigt psykiskt och hålla på med bebis verkstad.. ler