• bananflugan82

Hur mycket har ni gått upp under graviditeten och när?

Är lite nyfiken bara, på hur mycket ni gått upp totalt under graviditeten och när ni gick upp som mest?
    Både om ni är gravida just nu eller vid tidigare grav.

Själv går jag in i vecka 17 morrn och har hittills ökat 2½ kg.

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp under graviditeten och när?
  • lalalovee

Är i vecka 31 och har hittills gått upp 7kg. Gick ner 3kg i början av graviditeten på grund av extremt illamående och började inte lägga på mig förens i v22-23 ungefär

• Malin0089

Vecka 34 (33+4) och har gått upp 14 kilo sedan invägningen. Dock hade jag lagt på mig 4 trivselkilon innan invägning (för mycket grillat och annat gott under semestern). Så jag ser det som 18 kilon att gå ner efter förlossningen (än så länge). >.<

• 3skabli4

Första barnet: 22kg, börja gå upp efter v.20.

Väntar andra barnet nu och är i v.24 och har redan gått upp 10kg, ångest!!!

• Frida Andersson

V 31 imorgon + 14 graviditet nr tre. Dom två första gick jag upp 30 st med, hant aldrig gp ner mellan ettan och tvåan ska jag bäl tillägga (10månader mellan 1&2)

• scorpiontjejen

Jag går in i vecka 29 i morgon och har gått upp 10 kg. Är sjukskriven pga att jag har risker för barnet och mig på arbetsplatsen men nog hinner jag röra på mig här hemma ändå då det alltid finns nåt att göra med hus, plus att jag har en dotter på 2½ år som man får springa efter emellanåt .

Va skönt att se att det bara inte är man själv som går upp i vikt och vad otroligt mycket det varierar!

• Dohgon

v 28+4 och har gått upp 2,5 bara än så länge. Konstiga är att jag äter massa skräp egentligen, men antar att tvillingar på 3 år har en viss orsak till att jag inte går upp så mycket =p

• SweetSandy

Räknar från dag 1 och inte inskrivningen.
    Barn 1: 17 kg
    Barn 2: 26 kg
    Barn 3: 15 kg (vecka 31)

• Hallonbåt02

Barn 1.  24 kg
    barn 2. 16 kg
    Barn 3 18 kg
    Barn 4 23 kg 
    Barn 5. Jag är i vecka 23 och  än så länge har jag gått upp  12 kg  Solig

Jag väger 51-52 kg  för mina 164 cm  så extra kilon gör ingenting i min värld :)

• Sanna85

Första barnet 11 kg totalt, andra barnet 7 och nu väntar jag tredje vecka 28+0 idag och har gått upp 6 kg. Så räknar med runt 10 kg den här gången också om man inte lägger på sig massa vätska som jag dock aldrig gjort förut..

• JhjärtaK

Gick upp 21 kg. Började gå upp med en gång för jag var lite illamående och det enda som hjälpte var att äta så det blev mycket småätande i början. Sen när det släppte så gick jag väl upp "normalt" snabbt men efter vecka 32 la jag på mig MASSA vatten, gick upp nästan ett kg i veckan ett tag. Två veckor efter födseln hade jag gått ner 16 av de kilona och 2 månader hade jag gått ner allt och även några kilon till, helt utan att träna så var nog mycket vatten och sen tog väl amningen en del också. 

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp under graviditeten och när?