• Jennie1987

Någon mer i 20-års åldern som har PCO?

Hej!

Jag känner mig ganska ensam i allt detta just nu.
    Jag har fått veta att jag har PCO, och jag och min sambo har försökt få barn i ca 1 år innan vi fick reda på detta förra året.
    Det känns så hopplöst, och mitt första "mål" är att jag måste gå ner en del i vikt, för att kunna få hjälp med ex, Pergotime.

Finns det någon mer än jag?

• Svar på tråden Någon mer i 20-års åldern som har PCO?
  • Jennie1987
    Kiimen skrev 2009-09-21 21:26:16 följande:
    Tror inte att man i gentligen delar upp den om jag ska vara ärlig.Jobbigt är det men ska försöka prata med lakarna att i alla fall få bort håret i ansiktet.Jag tror och hoppas på att det löser sig för din del på tt eller annar sätt. Barn blir det i slutänden hur/när det en blir gjort. det e bara att baka vidare och hoppas på det bästa.. =)
    Ja, och hoppas verkligen att läkarna har någon hjälp att ge dig!
    Åh, tack vad snäll du är :) Jag hoppas också att det ska lösa sig,
    men jag är vid gott hopp än så länge :)
    Ja, precis, det är bara att fortsätta kämpa och göra det bästa av sin situation.
    Någon gång vill man ju känna känslan av att bli mamma :)
  • Kiimen

Det är bara trevligt och kul att prata med människor som sitter i samma sits som en själv gör även fast jag har fått välsignelsen att ha min lilla plutt hemma..

Ge upp e det sista man ska göra men derrimot försöka att inte tänka på det och inte hetsa upp sig. jag vet att det e svårt men försöka går....=)

• Jennie1987
    PCO20 skrev 2009-09-21 21:27:22 följande:
    Precis Jadu, vårat liv liknar erat egentligen. Är inne på fjärde året tillsammans, flyttade ihop efter två år tillsammans. Bor ihop i en fin tvåa med våra katter Har också börjat att titta på hus! Längtar så tills vi hittar något vi vill ha Jobbar inom handels!
    Haha, vad komiskt att det var så lika ändå :)
    Jag och min pojkvän flyttade ihop ganska tidigt i förhållandet, vi hade bara varit tillsammans i 7 månader innan vi flyttade ihop. Men det har funkat bra :)
    Jaha, 4 år tillsammans, då blev ni ihop när du var ung :)
    Vi har varit tillsmmans i 4 år i april nästa år.
    Var någonstans i Sverige bor du?
    Jag bor i Jönköpings kommun. Synd att hus är så dyrt :( Men det kommer väl med tiden :)
    Handels verkar kul! Trivs du med det? :)
  • Jennie1987
    Kiimen skrev 2009-09-21 21:35:28 följande:
    Det är bara trevligt och kul att prata med människor som sitter i samma sits som en själv gör även fast jag har fått välsignelsen att ha min lilla plutt hemma..Ge upp e det sista man ska göra men derrimot försöka att inte tänka på det och inte hetsa upp sig. jag vet att det e svårt men försöka går....=)
    Ja, precis, det är så jag försöker tänka! Att inte stressa fram något, utan låta det ta tid, hellre det än att bli stressad och må dåligt.
    Som sagt, har jag fortfarande åldern på min sida :)
  • PCO20
    Jennie1987 skrev 2009-09-21 21:37:34 följande:
    Haha, vad komiskt att det var så lika ändå :) Jag och min pojkvän flyttade ihop ganska tidigt i förhållandet, vi hade bara varit tillsammans i 7 månader innan vi flyttade ihop. Men det har funkat bra :) Jaha, 4 år tillsammans, då blev ni ihop när du var ung :) Vi har varit tillsmmans i 4 år i april nästa år. Var någonstans i Sverige bor du? Jag bor i Jönköpings kommun. Synd att hus är så dyrt :( Men det kommer väl med tiden :) Handels verkar kul! Trivs du med det? :)
    Haha, ja det var komiskt faktiskt Kände det nästan på mig, därför jag frågade! Vi verkar vara på samma nivå. Ja men ibland måste man chansa lite och ta lite risker. Man lever ju bara en gång Skönt att det har funkat bra! Inte fyra år än, men vi är inne på fjärde året. Jag var 16 år när vi blev tillsammans, ännu yngre när vi började träffas. Han är tre år äldre. Världens snällaste pojkvän och bästa vän! Är ni förlovade? Gifta?

Vill tyvärr inte nämna vart jag bor, vill vara så anonym som möjligt! Jo, hus är dyrt även här Känns inte så kul, men vi kommer nog köpa hus till våren, OM vi hittar något fint till ett bra pris.

Ja, jag trivs jättebra inom handels! Trivs du med ditt jobb?
  • Jennie1987
    PCO20 skrev 2009-09-21 21:45:05 följande:
    Haha, ja det var komiskt faktiskt Kände det nästan på mig, därför jag frågade! Vi verkar vara på samma nivå. Ja men ibland måste man chansa lite och ta lite risker. Man lever ju bara en gång Skönt att det har funkat bra! Inte fyra år än, men vi är inne på fjärde året. Jag var 16 år när vi blev tillsammans, ännu yngre när vi började träffas. Han är tre år äldre. Världens snällaste pojkvän och bästa vän! Är ni förlovade? Gifta? Vill tyvärr inte nämna vart jag bor, vill vara så anonym som möjligt! Jo, hus är dyrt även här Känns inte så kul, men vi kommer nog köpa hus till våren, OM vi hittar något fint till ett bra pris. Ja, jag trivs jättebra inom handels! Trivs du med ditt jobb?
    Ja, vi verkar verkligen vara på samma nivå, kan inte annat än hålla med dig :)
    Jag tycker absolut att ni ska satsa på hus om ni känner er redo för det! För som sagt, man lever bara en gång och man ska satsa på sitt enda liv! :)
    Vad härligt att ni har det så bra fortfarande, och jag kan bara hålla med, jag ser också min sambo som min bästa vän! :)
    Vi är förlovade, min sambo vill gifta sig när jag är gravid eller efter att vi fått vårt första barn, säger han ;)
    Du behöver såklart inte säga var du bor, och jag förstår att du vill vara anonym.
    Jadå, jag trivs med mitt jobb, jag tycker om att jobba med människor :)
  • PCO20
    Jennie1987 skrev 2009-09-21 21:54:13 följande:
    Ja, vi verkar verkligen vara på samma nivå, kan inte annat än hålla med dig :) Jag tycker absolut att ni ska satsa på hus om ni känner er redo för det! För som sagt, man lever bara en gång och man ska satsa på sitt enda liv! :) Vad härligt att ni har det så bra fortfarande, och jag kan bara hålla med, jag ser också min sambo som min bästa vän! :) Vi är förlovade, min sambo vill gifta sig när jag är gravid eller efter att vi fått vårt första barn, säger han ;) Du behöver såklart inte säga var du bor, och jag förstår att du vill vara anonym. Jadå, jag trivs med mitt jobb, jag tycker om att jobba med människor :)
    Ja, eller hur! Man ska ju trivas där man bor Det är ju jätteviktigt och har man ekonomin till det, varför vänta? Okej, vi är också förlovade, men ska inte gifta oss än. Jag känner mig faktiskt lite ung för det än, det är något jag gärna sparar. Men vi har självklart pratat lite om det om min sambo verkar vara sugen på att gifta sig om 2-3 år. Kommer självklart svara ja den dagen han friar
  • Jennie1987
    PCO20 skrev 2009-09-21 22:01:28 följande:
    Ja, eller hur! Man ska ju trivas där man bor Det är ju jätteviktigt och har man ekonomin till det, varför vänta? Okej, vi är också förlovade, men ska inte gifta oss än. Jag känner mig faktiskt lite ung för det än, det är något jag gärna sparar. Men vi har självklart pratat lite om det om min sambo verkar vara sugen på att gifta sig om 2-3 år. Kommer självklart svara ja den dagen han friar
    Ja, absolut :) Jag kan inte annat än hålla med dig :)
    Låter som en jättebra idé, jag känner också att giftermål kan vänta, det är inte det viktigaste :)
    Nu får jag nog säga godnatt för ikväll, så man orkar upp imorgon också.
    Men hoppas att vi hörs igen! :)
  • Tanya82
    Jennie1987 skrev 2009-09-17 15:03:57 följande:
    Hej! Jag känner mig ganska ensam i allt detta just nu. Jag har fått veta att jag har PCO, och jag och min sambo har försökt få barn i ca 1 år innan vi fick reda på detta förra året. Det känns så hopplöst, och mitt första "mål" är att jag måste gå ner en del i vikt, för att kunna få hjälp med ex, Pergotime. Finns det någon mer än jag?
    Jag började igår med Pergotime för första gången. Undrar är det någon som vet hur stor procent av lyckade försök med Pergotime. Fick veta att jag har pcos nyligen och är mycket orolig. Betyder det att jag kommer att ha riktigt svårt för att få barn?
  • Jennie1987
    Tanya82 skrev 2009-09-23 12:53:30 följande:
    Jag började igår med Pergotime för första gången. Undrar är det någon som vet hur stor procent av lyckade försök med Pergotime. Fick veta att jag har pcos nyligen och är mycket orolig. Betyder det att jag kommer att ha riktigt svårt för att få barn?
    Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av Pergotime, men det har hjälpt många, så vi får hoppas att det går bra för dig också! :)
    Förstår att du är orolig, hela min värld rasade när jag fick veta att jag hade PCO! Men du ska veta att det finns mycket hjälp, olika metoder som kan hjälpa dig att få barn.
    Hur svårt det blir beror ju lite på hur "svår" PCO du har?
    Har du mycket svåra symtom? Tex, övervikt och liknande, så brukar de ju rekommendera en viktnedgång, då kan det gå lättare.
    Men eftersom du fått börja med Pergotime, så betyder ju det att du ska få hjälp att få ordning på ägglossningen, så det ska säkert gå bra för dig! Håller tummarna!
  • Mamsterbabe

Får jag hoppa in här?
    Jag har tagit p-piller sen jag var 14 &slutade med det förra sommaren.
    Sen dess har jag haft oregelbunden mens (27-49 dagar) & sån hemskt mensvärk!

Jag & sambon har försökt få det där rackarns plusset i över ett år nu,
    & har nyligen kontaktat gyn för hjälp.
    Fick göra VUL, där hon konstaterade PCO.
    Fick sen komma tillbaka & ta blodprov på 3-4 mensdagen,
    sen skulle jag få Pergotime utskrivet när proverna har kommit tillbaka.
    Dom skulle ha ringt i mitten av veckan, är jag för tjatig om jag ringer till dom nu idag & frågar varför de inte har hört av sig?

Äntligen är vi påväg emot ett plus, & det känns så himla bra!

Vad händer med er där ute?
    Någon som tar pergotime & har pco?

• Jennie1987
    Mamsterbabe skrev 2009-09-25 07:28:21 följande:
    Får jag hoppa in här?Jag har tagit p-piller sen jag var 14 &slutade med det förra sommaren. Sen dess har jag haft oregelbunden mens (27-49 dagar) & sån hemskt mensvärk!Jag & sambon har försökt få det där rackarns plusset i över ett år nu,& har nyligen kontaktat gyn för hjälp.Fick göra VUL, där hon konstaterade PCO.Fick sen komma tillbaka & ta blodprov på 3-4 mensdagen,sen skulle jag få Pergotime utskrivet när proverna har kommit tillbaka.Dom skulle ha ringt i mitten av veckan, är jag för tjatig om jag ringer till dom nu idag & frågar varför de inte har hört av sig?Äntligen är vi påväg emot ett plus, & det känns så himla bra!Vad händer med er där ute? Någon som tar pergotime & har pco?
    Självklart får du hoppa in här!
    Jag tycker definitivt att du kan ringa och du är abslout inte tjatig, du borde ju få veta. Förstår att du är förväntansfull och längtar efter ett svar1!
    Jag själv har inte testat Pergotime, och just nu är Provera min enda "behandling", det ska hjälpa mig att gå ner lite i vikt, så ska det tydligen gå lättare sen.
    Hoppas det går bra för dig och att du snart får ditt svar, så du kan komma igång med Pergotime! Håller tummarna för dig/er!! :)
  • Mamsterbabe

Så typiskt att dom hade utbildning i fredags när jag ringde,
    så ska försöka igen idag!
    Det känns som en evighet tills klockan blir 8 & de öppnar telefonväxeln! :P
    Drömde inatt att jag var gravid, det var så underbart! :)

• Jennie1987
    Mamsterbabe skrev 2009-09-28 07:05:39 följande:
    Så typiskt att dom hade utbildning i fredags när jag ringde,så ska försöka igen idag!Det känns som en evighet tills klockan blir 8 & de öppnar telefonväxeln! :PDrömde inatt att jag var gravid, det var så underbart! :)
    Fick du tag i dom? :)
    Åh, det måste varit en härlig dröm!
    Håller tummarna för dig!

På fredag ska jag testa kranios sakral terapi, får se hur det går!
  • Mamsterbabe

Jag ringde dom igen på måndagen och de sa att de inte hade fått tag i mig under förra veckan :S
    Väldigt konstigt, då jag hade mobilen på & med mig överallt!
    Hur som helst, de hade skickat brev till mig som jag läste när jag kom hem.
    Jag har fått recept på PERGOTIME!
    Jag är så lycklig så jag skulle kunna ha dansat där hemma (vilket jag iof också gjorde).

Snart, snart är det vår tur!

• Jennie1987
    Mamsterbabe skrev 2009-10-01 08:24:53 följande:
    Jag ringde dom igen på måndagen och de sa att de inte hade fått tag i mig under förra veckan :S Väldigt konstigt, då jag hade mobilen på & med mig överallt!Hur som helst, de hade skickat brev till mig som jag läste när jag kom hem.Jag har fått recept på PERGOTIME! Jag är så lycklig så jag skulle kunna ha dansat där hemma (vilket jag iof också gjorde).Snart, snart är det vår tur!
    Verkar ju lustigt om dom har ringt dig och inte fått tag i dig om du haft telefonen med dig överallt...
    Men vilken tur att ni fick tag i varandra till sist :)
    Och vilken lycka att få Pergotime utskrivet!! Nu får vi hoppas det kan hjälpa dig!
    Jag ska hålla alla mina tummar och tår för dig/er!!
    Lycka till!!!
  • Micalela
    Mamsterbabe skrev 2009-10-01 08:24:53 följande:
    Jag ringde dom igen på måndagen och de sa att de inte hade fått tag i mig under förra veckan :S Väldigt konstigt, då jag hade mobilen på & med mig överallt!Hur som helst, de hade skickat brev till mig som jag läste när jag kom hem.Jag har fått recept på PERGOTIME! Jag är så lycklig så jag skulle kunna ha dansat där hemma (vilket jag iof också gjorde).Snart, snart är det vår tur!
    Oh=) Lycka till! Jag har precis avslutat min först kur pergotime, i måndags!
    Uppdatera oss!
  • Mamsterbabe

åh det låter spännande Micalela, jag håller tummarna för dig/er!
    Snart är det vår tur :) eller hur?
    Kan vi inte hänga kvar i den här tråden & uppdatera varandra?

Svar på tråden Någon mer i 20-års åldern som har PCO?