• lycklig pappa 1981

xbox 360 eller playstation 3 ?

om ni åkte tillbaka i tiden och var tvungna att välja mellan

playstation 3 eller xbox 360 skulle utvecklas vilken skulle ni

utveckla ?

• Svar på tråden xbox 360 eller playstation 3 ?
  • Schnitzel

Nu har jag samtliga konsoler, men om jag fick välja en av dom så skulle det helt klart bli xbox360. Det är den jag spelar mest på, det är den konsolen som har flest spel och de bästa exklusiva titlarna. Kontrollen slår ps3an och wii´s med hästlängder i konfort och funktionalitet. Nackdel dock att man måste köpa till uppladdningsbart batteripack. Grafiken har bevisats vara bättre på xbox360 än ps3 i de titlar som släpps till båda konsolerna (wii tar vi inte ens upp vad gäller grafik) Att den låter mycket är värdelöst, men är man inne i spelet så märker man det inte. Ps3 online är skit eftersom den är lätthackad och fuskare är vanliga.
    Blurayspelaren har jag använt två gånger. Batala för online är också trist, så det skiter jag i. Spelar själv istället :)

• briovagn

Har ps3 an som självklar favorit också, kommer nog hålla prestanda mässigt längre, schysst hårddisk, bluray:n ok och enkelt att använda som medie bas med Nas.
    Spelmässigt är det nog ingen större skillnad om så någon i dagsläget men den har ju en bättre processor så kan bli skillnader. Men min fakta baseras nog mest på att jag är en gammal användare av ps.

• BTD

PS3 utan att tveka!!!

bättre grafik, gratis online + att det är ny teknik, spelen blir bara bättre när utvecklarna lär sig utnyttja kraften.

Xbox är ett gammalt skrälle med urgammal teknik...

• Cyberdansken

Själv har jag en PS3, men den fick YLOD för två veckor sen så den står still just nu.

• D33R

jag väljer mitt ps3 utan tvekan. mest för att jag kan skruva isär den beställa delen på internet för en mindre summa och sen sätta ihop den. med andra ord som en dator :P dock tyvärr finns inte så mkt i sverige men det finns :) fick faktiskt nyligen skruva isär den för att laga skenan som kör lasern men det hade sina anledningar till att gå sönder :)

• Profeten

Xbox 360 any day, bluray ter sig lite onödigt när jag bara kan streama alla filmer jag vill via Xboxen... Ja även HD-filmer ;)

Sen föredrar jag Xbox Live framför PSN, stabil bra tjänst som funkar mycket bra.

Sen spelen som bara PS3 får lockar inte mig alls, så det kan lika gärna vara för min del.

Kör hellre GoW 3/Halo 3 än Uncharted :)

Men smaken är som baken.

• Ralgen

Skulle utveckla playstation 3 fast med xbox 360´s handkontroller...

• Farzan88

Det är ganska lätt att välja faktiskt!

Det är ju många fördelar med ps3:an än 360

Ps3:an är såklart snyggare design, gratis online play, lättförståligt, bättre mjukvaror, högre levnadsålder, smidigare kontroller, maskinen går tystare och det är blu-ray funktion.

Det ända jag kan plussa 360:in för live läget, annars är det en sämre maskin.
    jag ska inte smutskasta 360 då jag vet att dom har släppt många bra titlar till 360 som inte ps3:an har. jag har bägge konsolerna och är nöjd med det. men tröttnar väldigt fort på 360. någon som tänker som jag?
    ska sälja mitt 360 nu har jag bestämt mig för

tex
    Fable 2
    Gears of war 1 + 2
    Halo
    Dead rising
    left for dead 2
    alan wake
    mm

• Ado

Kexbox 360 For the win!
    Ska se till att köpa mig en ny slim variant och kinect nu när de kommer! Sweet!
    PS3 släng dig i väggen

• Profeten
    Farzan88

Bättre levnandsålder vet vi inte förens om många många år ;)

Mjukvaran är betydligt smidigare o bättre på x360n,tror de flesta är överens om det.

Enda fördelen med en PS3 är Blueray, vilket är rätt ointressant i _min_ värld.

Ado: Blir lätt en Slim med kenect när dom släpps.

Är tveklöst en x360 fanboy, men har svårt o se tjusningen i PS3an, gillar inte alls deras version av "live" tex.

Det jag gör på min box är o lira MP, ytterst lite SP för min del.
  • Ado

Profeten: Kollade du på pressvisningen av kinect på live? fet show..

och håller absolut med om ps3's mjukvara och online version... visst smidig med inbyggt trådlöst men mjukvaran är inte speciellt användarvänlig enligt mig.
    och då ska vi inte ens börja tala om handkontrollerna....

• Ado

Vad spelas mest då btw

Själv blir det Mycket CoD4 i multiplayer, samt tuggar mig igenom lite tredjepersons singelplayer spel (fallout 3, assasins creed II, Fable 2 m.m.)

• Profeten

Ado: självklart gjorde jag det :D verkar riiiiktgt sweet, säkert kul för lillpojken med ;)

Jag spelar MW2 mp så fort ja får tid över, köpte ett sweet headset för o bli grym på det spelet (Turtle Beach X41).
    Sen lite GoW2 och Fable 2 atm.

Xbox Live id: Profeten

• nufan
    Farzan88 skrev 2010-07-11 09:38:15 följande:
    Ps3:an är såklart snyggare design, gratis online play, lättförståligt, bättre mjukvaror, högre levnadsålder, smidigare kontroller, maskinen går tystare och det är blu-ray funktion.
    Nu när ny Xbox 360 Slim har kommit så har ju inte PS3an någon fördel i DB-nivå längre.
  • Mccracken

Hej
    Jag har PS3, XBOX 360 & Wii
    PS3 är bäst, tveklöst.
    Enda fördelen med 360 & Wii är att man kan flasha och chippa dom vilket inte går med PS3

• Farzan88
    nufan skrev 2010-08-02 11:30:56 följande:
    Nu när ny Xbox 360 Slim har kommit så har ju inte PS3an någon fördel i DB-nivå längre.
    Hmm alla är vi olika tror jag, det funkar samma som volvo folk o saab folk, alla står fast vad dom tycker är bäst. Men om ni alla 360 fanatriker tycker eran maskin är bäst så kommer här en ganska rejäl kamp mellan 360 och ps3:an på youtube som är oerhört seriöst. se o ta del! får medje att maskinerna är faktiskt lika bra, annars hade ju det varit monopol för den ena konsolen på marknaden :)
    ">

kolla alla runder! enjoy gött folk och se vilken konsol som vann, jag nämner inget ;)
  • Profeten

Skönt att man har den konsollen spelen generelt sätt blir snyggare på ;)

Sen om PS3an har mer CPU eller whatever, kvittar nog ;)

Svar på tråden xbox 360 eller playstation 3 ?