• RosaBamsen

Mammaledig med syskon hemma

Hej!
    Jag är en mamma på 30 år som är hemma med mina två barn!
    Min son är 9 månader och min dotter 2,9 år. Jag försöker att träffa andra barn så att storasyster får träffa barn att leka med men det är svårt eftersom alla syskon går på dagis om dagarna... Men det måste väl finnas någon mamma som är hemma med bebis OCH syskon!? Hör gärna av er i så fall till oss om ni vill träffas för att leka!
    Vi bor i Sundsvall.
    /Maria

• Svar på tråden Mammaledig med syskon hemma
  • Riskornet

Hej!

Jag är också hemma med båda mina små, son på snart 3 och en dotter på 1 år. Och jag ar samma "problem" som du, alla syskon är å dagis! ´Synd att det är så långt melln meå o Sundsvall.

• Meli

Jag bor i Trelleborgs kummun, så det är ju lite långt. Har du testat Öppna förkolan, Kyrkans barntimme tex....

• Tezzis

Hejsan jag går hemma utan barn min dotter är på dagis (5år) det är såå tråkigt jag bor utanför kramfors också långt från sundsvall tyvär söker jobb svårt att få blev uppsagd i väras svårt att hitta nytt man får nog börja plugga finns hemskt lite med mammor här också alla verkar ha jobb och grejjer.

• ElinC

Jag är också hemma med två... en liten tjej på 4 månader och en kille som snart blir 3 år. Vi bor tyvärr också långt från både sundsvall och trelleborg (norrtälje). Men vi brukar "hänga" mycket på öppna förskolan. Det finns några äldre barn här som också är hemma och dem brukar vi umgås mycket med. Men det gäller ju bara att hitta dem. Vi är visst nästan utrotningshotade, vi hemmaföräldrar. :)

• solfrost

Sitter i samma båt:) fast i nedre delen av landet.
    Får den lille i dec och mellan blir 3 i januari...hade varit bra att ha han hemma.

Svar på tråden Mammaledig med syskon hemma