• Blubban82

Provera + Pergotime???

Hej alla!!!

Nu har jag precis fått veta att jag har PCA och har fått provera och Pergotime utskrivet... Känns både jobbigt och bra...jobbigt för att jag är så ledsen att vi har svårt att få barn men bra för att vi nu äntligen har fått hjälp!!!

Nu är det så att jag ska äta Provera dag 16-25 för att få mens (Börjar på tis) och sen pergotime dag 5-9...Sen ska jag göra ultraljud och ta hormonprover för att kolla resultatet... Det jag är konfunderad över är att jag sedan ska börja äta provera IGEN dag 16...hur funkar det då? TÄnk om jag blev gravid då kan väl provera av göra att man får missfall...eller? Fattar inte riktigt...Ska fråga min dr när jag ska dit, men jag tänkte att det finns kankse några kloka här som fattar....

Kramar på er!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-19 16:14
    PCO ska det ju stå så klart...hehehe

• Svar på tråden Provera + Pergotime???
  • LiselottePCOS

Provera är syntetiskt gulkroppshormon (vetenskapligt namn progesteron, syntetiskt gestapuran finns i Provera) . Bildas naturligt efter ägglossning i gulkroppen som blir kvar i äggstocken.

Jag skulle inte tro det kan ge missfall, då skulle läkaren inte ordinera det.
    Ring kliniken där du går så kan de säkert ge dig en bra förklaring. De som gör IVF får gulkroppsvagiatorier en tid efter ägginförandet.

Man kan provera för att skjuta upp mens om man har naturlig cykel eller tar p-piller . tex vid resa då en kvinna kanske inte vill ha mens just den veckan.

Min blogg: blogg.passagen.se/liselottepcos/

• Blubban82

Tack för svaret! Ja, jag ska fråga dr närsta gång vi ska dit... Vill inte ringa bara för en liten fråga utan det är nog bättre att samla ihop ett gäng och ta alla på en gång... Ska ju dit för ultraljud när jag har ätit pergotime i några dagar!

Ush, och fyyy förresten vad man mår illa av dessa proveratabl...

• Blubban82

Har inte varit hos dr än, men vi var hos Barnmorska i förrgår för att skrivas in för utredning och hon sa att det inte skulle påverka... Jag fattar inte riktigt hur, men man får väl lite på dem antar jag ;)

Svar på tråden Provera + Pergotime???