• Marie med två barn

Jag kan inte göra ugnspannkaka

Vet inte vad jag gör för fel men varje gång jag ska göra ugnspannkaka så blir det fel. Den stelnar inte i mitten. Spelar ingen roll hur länge den är i ugnen det går bara inte. Hur gör ni? Ge mig era recept så jag kan lära mig någon gång.

• Svar på tråden Jag kan inte göra ugnspannkaka
  • Brollie

Kanske om du testar annat recept?
    2 ägg
    8 dl mjölk
    4 dl mjöl
    200-250 g rimmat fläsk eller bacon
    1 msk smör

Ugnen 225 grader. Vispa ägg, hälften av mjölken o allt mjöl. Vispa slätt o tillsätt resten av mjölken. Bryn kötten o häll kött o smet i långpanna. Grädda 30-40 minuter.

Tips: istället för kött ta blåbär, 2 dl, o 1 msk socker... Eller grovhackad persilja, 3-4 tomater, riven ost, salt o peppar....

• annca

Har ett recept jag brukar gå efter och det brukar funka för oss...

3 ägg
    6dl mjölk
    2,5 dl mjöl
    en nypa salt
    stekfläsk

skäe fläsket i lagomna bitar oc stek i ugnspannan tills dess det fått den färg du vill ha. (om du vill ha i fläsk vill säga - sannars vispa i ½ dl matfett i smeten)

vispa upp äggen litegranna´
    häll i mjölken och så mjölet pö-om-pö.
    häll blandningen över fläsket
    grädda i 200 i ca 40 min.

• discodivan

ok så här gör jag till 5 pers i långpanna

smörjer pannan lägger ut 2 paket bacon över hela formen

smälter ca 3 msk smör har i 8 ägg, 8 dl mjöl och 14 dl mjölk, blandar med elvisp. blkir superfluffig o GOG, vet förr att jag bara fick platt pannkaka, men inte llängre

ca 200 grader ca 30 min

• discodivan

och GOD ska det stå + 1krm salt

• Marie med två barn

Ok, tack för recepten. Men vad använder ni för form? Gratängform eller långpanna?

• Singha01

Långpanna!! OM du använder gratängform blir pannkakan för tjock och det tar en evighet att grädda den. Deta hela hänger en aning på ugnen också. Om du har en äldre ugn välj lite lägre gradantal och låt pannan stå inne längre. Lycka till!!

• Madge

Hur gör du ugnspannkaka då?

• jaxsons21

kika in denna om du ska göra ugnspannkaka! :) bra recept

https://ingmar.app/blogg/ugnspannkaka-tjockpannkaka/

Svar på tråden Jag kan inte göra ugnspannkaka