• dendertina

Skulle du ta jobb där du lurar folk (spådam via telefon, telefonhora el liknande) för att slippa ta hjälp av socialen?

Ja, som rubriken lyder... Skulle du kunna ta jobb som exempelvis spådam via telefon (förutsätter att mediala gåvor inte existerar så det handlar alltså om bluff i båg i ditt fall) eller "telefonvärdinna" dvs telefonhora där man stönar tillsammans med gubbar?
    Skulle du kunna ta sådana eller liknande jobb för att kunna försörja familjen eller skulle du hellre "gå på soc"?
    Är det etiskt fel med sådana jobb?

• Svar på tråden Skulle du ta jobb där du lurar folk (spådam via telefon, telefonhora el liknande) för att slippa ta hjälp av socialen?
  • kuddmys
    sstv skrev 2009-10-01 11:41:48 följande:
    Fast att du tar del av dina inbetalade pengar drabbar ju också andra. Varje hundralapp som du får ut från soc för att du har moraliska principer som hindrar dig att arbeta skulle ju på många olika sätt komma de mer behövande i samhället till nytta.
    Jag gör som sagt inget jobb som inskränker på någons integritet.
  • Bedelia

Ja, har jobbat med ett sådant jobb och de flesta 95% av dem som ringer vet mycket väl vad de ringer till.

• kuddmys
    såffan skrev 2009-10-01 11:01:42 följande:
    hur lurar man någon genom att jobba med telesex? Folk ringer för att ha telefonsex och folk får det, hur har dom blivit lurade?
    Nej, men jag anser inte att det ska finnas att tillgå. Ingen kan tvinga en att jobba med det. Sexualiteten är inget arbetsredskap.
  • Bedelia
    kuddmys skrev 2009-10-01 14:05:18 följande:
    Nej, men jag anser inte att det ska finnas att tillgå. Ingen kan tvinga en att jobba med det. Sexualiteten är inget arbetsredskap.
    Det är en tjänst som erfrågas och som erbjuds, precis som städning, barnpassning, skomakeri eller vad det nu kan vara...
  • Miss Maya

Sälja saker och spå människor skulle jag aldrig göra. Det enda jag skulle kunna tänka mig är telefonhora. Så avancerat kan det inte vara liksom.

Och som sagt, de allra flesta vet vad de ringer till då och vad de får. Konstiga människor finns ÖVERALLT, som inte förstår, som är sjuka osv. Jag har jobbar i butik och även där finns det knäppa människor som kommer med förslag. Men får jag helt enkelt göra en markering.

Men lura på människor saker och låtsas spå dem, usch nej.

• susannemalmö

Jag skulle må riktigt dåligt över mig själv efter varje avslutad dag som telefonhora/fejkspådam så nä, det är inget alternativ.
    Dock har jag aldrig ens varit i närheten av att behöva soc, jag kanske hade ändrat mig när jag väl var där.
    Men jag hade nog valt att plugga och få csn eller något istället, då skulel jag iaf kunna leva med mig själv.

• kuddmys
    Bedelia skrev 2009-10-01 14:07:58 följande:
    Det är en tjänst som erfrågas och som erbjuds, precis som städning, barnpassning, skomakeri eller vad det nu kan vara...
    Jag anser inte att sex ska kunna köpas o de som vill göra det som jobb får väl göra det, men ingen kan tvinga en.
  • Reglementet

kuddmys

Du är medveten om att alkohol aldrig är bra för en?

• kuddmys
    Reglementet skrev 2009-10-01 18:13:21 följande:
    kuddmysDu är medveten om att alkohol aldrig är bra för en?
    Måttligt med alkohol kan t.o.m va bra för hjärtat. Rimliga mängder gör livet glatt.
  • Runguska

Hellre telefonsex än spådam kan jag ju säga. Fast det skulle ju ta emot att luras oavsett, om man nu lurades och inte gjorde det man sa.

• Verkligen

Hellre ett sånt jobb än soc. Men å andra sidan har jag inte speciellt hög moral heller. Men jag ser helst att jag är självförsörjande. Soc är ett sistahandsalternativ.

♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Reglementet

kuddmys

Nej, du har fel. Alkohol är alltid skadligt, oavsett vad folk vill tro.

• kuddmys
    Reglementet skrev 2009-10-01 19:58:26 följande:
    kuddmysNej, du har fel. Alkohol är alltid skadligt, oavsett vad folk vill tro.
    Då skulle de flesta av oss va skadade. Fråga en läkare.
  • kaji

ja, jag skulle kunna jobba som telefonhora i brist på bättre och def hellre än soc

men det finns jobb som jag absolut inte skulle kunna tänka mig att utföra tex hora på riktigt.

• Bjbbnm

Telefonsexarbetare lurar väl inte folk. Dom pratar sexigt vilket är precis vad som annonseras.

• Gung Ho
    dendertina skrev 2009-09-20 13:33:29 följande:

Ja, som rubriken lyder... Skulle du kunna ta jobb som exempelvis spådam via telefon (förutsätter att mediala gåvor inte existerar så det handlar alltså om bluff i båg i ditt fall) eller "telefonvärdinna" dvs telefonhora där man stönar tillsammans med gubbar?
    Skulle du kunna ta sådana eller liknande jobb för att kunna försörja familjen eller skulle du hellre "gå på soc"?
    Är det etiskt fel med sådana jobb?

Jag skulle hellre gå på soc en kortare tag.. Så mkt skatt har jag betalat in och inte varit sjukskriven på 10 år så det kan jag göra med gott samvete om jag hamnar i knipa...
    Skulle vara mindre nedbrytande, dvs bättre för alla i längden...och billigare.
Svar på tråden Skulle du ta jobb där du lurar folk (spådam via telefon, telefonhora el liknande) för att slippa ta hjälp av socialen?