• mammapappabebis

Ont i "magen" efter Ägglossning?!

Hej!

Jag och sambon försöker göra syskon och har testat med ÄL-stickor för att veta när det är bäst att göra ett försök. Fick utslag på stickan i torsdags och hade sex tors + fredag.

Igår (lördag) hade jag lite molande värk i nedre delen av magen och i äggstockarna, och idag har det gjort direkt ont som mensvärk, stundtals.

Vad beror detta på? Har läst någonstans att det kan kännas så om ägget fäster, alltså att jag blivit gravid? *hoppas*

Någon annan som känt såhär?

Tacksam för svar!

♥(¯`°?.¸ ?°♥°? Astrid 081208 ?°♥°?¸.?°´¯)♥
  • Svar på tråden Ont i "magen" efter Ägglossning?!
  • tildabelle

jag känner som ni.

jag har alltid kunnat känna när min ÄL är så jag har aldrig använt ÄL stickor. Efter min son föddes så har jag börjat känna min ÄL ännu tydligare.

Jag hade ÄL i lördags och nu gör det jätte ont. Har aldrig förr haft så här.
    Ska bli kul att se om det beror på graviditet eller något annat, vi försöker ju göra ett syskon till sonen =)

men fy vad jobbigt det är, det känns som en molande mensvärk, hugger lite extra på högra sidan.

• mammapappabebis

Jag har mest hugg på vänster sida... Ja, hoppas hoppas! Men det känns ju som att det är nåt skumt eftersom ontet kommer efter ÄL? Jag har fortf känningar och är jäkligt trött också... Antar att bara tiden kan utvisa om det är något eller ej, men mina tidigare ÄL har jag inte känt sähär i alla fall.

♥(¯`°?.¸ ?°♥°? Astrid 081208 ?°♥°?¸.?°´¯)♥
  • tildabelle

nje jag har inte heller känt så här.. 2 veckor får jag iaf vänta på mens,, som jag hoppas uteblir.

• miapia43

ja måste få fråga en sak. jag hade äl den 3 eller 4 okt. men nu har jag fått sådana magsmärter precis som vid äl. kan man få det efter äl. jag vet att jag hade äl för jag hade både testlagrets och apotekets digitala tester?

• söt03

Hej!
    Jag hade ägglossning den 16 okt och har fått så ömma o svullna bröstvårtor..brukar inte få annars..kan de svullna SÅ tidigt?

• Gheorghe

Jag planerar även barn med min sambo det här är vårt andra försök.
    Jag hade min ÄL i lördags till onsdags och vi körde på som kaniner!

Under veckan har jag haft kraftiga huvudvärkar och varit sååå trött. Jag hoppas att det är något det här gången.

Jag kan även känna att det sviker lite runt om ägget på högra sidan. Vet inte om det är något som säger till oss förrän jag kan göra gravidtest den 25:e mars. Såklart hoppas vi på det bästa. Vi vill inte förhoppas för mycket.

Vad tror du?

Vore tacksam för ditt svar!!!

/ Gheorghe            

• nassu
    Gheorghe skrev 2013-03-15 16:43:51 följande:
    Jag planerar även barn med min sambo det här är vårt andra försök.
    Jag hade min ÄL i lördags till onsdags och vi körde på som kaniner!

Under veckan har jag haft kraftiga huvudvärkar och varit sååå trött. Jag hoppas att det är något det här gången.

Jag kan även känna att det sviker lite runt om ägget på högra sidan. Vet inte om det är något som säger till oss förrän jag kan göra gravidtest den 25:e mars. Såklart hoppas vi på det bästa. Vi vill inte förhoppas för mycket.

Vad tror du?

Vore tacksam för ditt svar!!!

/ Gheorghe            
    Hade du ägglossning från lörda-onsda?  har inte hört att huvudvärk kan va ett tidigt symptom för graviditet. Men det skulle ju inte förvånad mej. Man kan ju ha såå många olika symptom! Vi ska hoppas på att du e gravid. Första barnet ?

Jag har ÄL i veckan. Testade pos. på ÄL-test i onsdas åtm. Så nu blir det LÅNG väntan till 26 då jag har BIM: Nära dej mao! :) 
  • nassu

Jag hade annars  oxå extremt sjuk mage i onsdas i samband med ÄL! Brukar inte känna av min ÄL men denna gång hade jag verkligen som mensvärk! Tror nog ändå att det endast berodde på ÄL och inget annat..

• Gheorghe
    nassu skrev 2013-03-15 20:49:07 följande:
    Hade du ägglossning från lörda-onsda?  har inte hört att huvudvärk kan va ett tidigt symptom för graviditet. Men det skulle ju inte förvånad mej. Man kan ju ha såå många olika symptom! Vi ska hoppas på att du e gravid. Första barnet ?

Jag har ÄL i veckan. Testade pos. på ÄL-test i onsdas åtm. Så nu blir det LÅNG väntan till 26 då jag har BIM: Nära dej mao! :)

HEJ! det här är mitt tredje barnet (första abort, andra missfall) jag mår verkligen inte bra och det svider som fan runt om äggstockarna, jag är jämt trött. Har motionerat och druckit mycket vatten för att se om detta hjälper mig. Nope svar där också :(

Nu sviker det även lite runt om bröstvårtorna. Jag kan inte göra gravidtest förrän om en vecka. Jag hade ÄL i lördags till onsdags och som sagt körde vi på som vore vi var kaniner. Jag ringde till barnmorska och frågade ang om huvudvärkar. De sa att det är mycket vanligt bland kvinnor efter ÄL om man har haft oskyddat sex eftersom hormoner börjar jobba kring i kroppen om det är träffat, förstås. Och de tycker att det är inget ide att jag åker till vårdscentralen för man kan än inte göra testet:(        
  • nassu

Jamen då ska vi hoppas att det träffat och du är gravid. Tråkigt förstås med jobbiga symptom.. men samtidigt får man väl försöka glädjas åt dem! Lycka till!

• nassu

Hur gick det för dej Gheorghe ?? Jag är ännu inte gravid. Ny BIM 29.4 

• Lady1980

Hej på er,
    Jag har också alltid jätte ont vid ÄL. Jag har även IBS, vilket gör att smärtan vid ÄL blir * 100.
    Min mage blir också jätte stor och plus att jag har världens smärta. 
    Det jag undrar är har man ÄL före smärtan? Efter eller precis när man har smärtan?
    Försöker bli gravid nu, Har regelbundet mens och igår hade jag jätte ont och magaen var extrem stor.
    Imorse gjorde jag Äl test och hade en glad gubbe men jag har inte längre ont i magen.
    Hade jag ÄL igår? eftersom jag hade ont då.
    Ska man följa beskrivningen på Clearblue ÄL test så säger den att de kommande 48 timmarna efter att testet visar en glad gubbe kommer man att ha ÄL.
    Dvs att jag bör ha ÄL imorgon eller fredag men varför hade jag smärta igår?
    Snälla hjälp mig, jag blir galen,

• Aamanddal

Hade jätte gärna velat veta hur det gick/går för alla? Har precis samma nu, känns som mensvärk och ont i nedre delen av ryggen. Hade äl för några dagar sen

• eessica

Hej!
    Jag hade utslag på äl-test för 8 dagar sedan, nu har mina bröstvårtor svullnat lite och vårtgårdarna har en lite mörkare ring utterst på sig och dom har blivit större.
    Har börjat haft värk i livmodern för fyra dagar sedan, men jag får bara ut som en tjockare vit slem som flytningar. Är mensen på gång eller kan det vara något annat?
    Hade även utslag på et äl-test på morgonen i dag?

Svar på tråden Ont i "magen" efter Ägglossning?!