• ElisabethS78

Hur mår man av Pergotime behandling?

Ja, det verkar som jag kommer få pergotime för att lättare bli gravid... Jag undrar dock hur man mår vid behandlingen? Jag menar, är det inte en hormonell ändring som sker då, och hur är det? Psykiskt, fysiskt, hur mår man??

• Svar på tråden Hur mår man av Pergotime behandling?
  • Tigger81

Hej alla här som verkligen försöker.

Jag och min sambo påbörjade utredning i februari, det gick ganska fort, lämnade blodprover och gjorde VUL, sambon lämnade in två prover. Det visade sig att jag nästan aldrig har ÄL, sambon är helt ok. Jag har tagit 3 enkelkurer pergo och är inne på 3:e dubbelkuren nu. Jag har inte kännt av att jag tagit pergo. Dock har jag fått en mer regelbunden mens. Efter första dubbelkuren fick jag ett tidigt MF.

Jag har en fråga: Jag har läst/hört att man ska gå på VUL när man tar pergo. Detta har jag inte fått göra, är detta "fel" av min gynekolog? Har två månader kvar med pergo, undrar lite vad händer sen? Någon som vet?

• tickelina

En fråga bara?!

Skriver era läkare ut pergo hur som helst eller?

Jag har fått lämna blodprov & killen spermaprov innan.

Vill ju inte äta en massa tabletter mm. i onödan ifall det skulle vara fel på killen.

• smulan9
    tickelina skrev 2009-11-25 21:34:05 följande:
    En fråga bara?!Skriver era läkare ut pergo hur som helst eller?Jag har fått lämna blodprov & killen spermaprov innan.Vill ju inte äta en massa tabletter mm. i onödan ifall det skulle vara fel på killen.
    Men man måste ju börja någonstans o min läkare sa att vi börjar här o så får vi göra detta (prov från sambon) om det inte svarar på det andra!?
    Alla läkare gör väl inte på samma sätt....jag va inne första gången när jag egentligen borde haft ägglossning o det syntes ingenting!

Nu efter enkel dos pergo så va äggblåsan precis som den skulle :o)
    O idag.....2 dagar senare så kan jag medela att ägglossning sker för det känner jag men om det blir befruktat e ju en annan sak, men att man har samma chans som vem som helst nu att bli det känns VÄLDIGT bra!!!!

Men det som jag känner framför allt är ju sånt lugn att äntligen fått svar på vad felet va!!!????

LYCKA TILL ALLA!!!!!
  • Gul13

Jag har ätit min 6:e kur. Fortfarande är jag inte gravid och väntar nu på att läkaren ska ringa och säga att enda som kvarstår är IVF. I allafall så har jag inte känt något alls av mina tabletter. Kanske kanske kanske lite huvudvärk den första och andra dagen.

• Knasten83
    Gul13 skrev 2009-11-26 11:58:18 följande:
    Jag har ätit min 6:e kur. Fortfarande är jag inte gravid och väntar nu på att läkaren ska ringa och säga att enda som kvarstår är IVF. I allafall så har jag inte känt något alls av mina tabletter. Kanske kanske kanske lite huvudvärk den första och andra dagen.
    ska du inte testa inseminerng först??
    Är nämligen också på min 6e kur och nästa steg e inseminering och efter det IVF..
  • Himlan77

Jag tror inte jag hade någon äl den här månaden... Allt jobb för ingenting... Skit med! Inte känner jag något och inte har testerna gjort utslag... och idag är det dag 18 (el 19, har inte almanackan här...) Hade antagligen äl dag 18 förra månaden, det stämmer med när mensen kom, men nu då...? Läste om någon som inte haft äl förrän dag 24 el 25 med Pergo, men jag vet inte... Help, någon?

• isisisis

Jag hade alla biverkningar man kan ha av Pergo.
    Men jag brukar ALDRIG ha biverkningar av andra mediciner,inte hormoner heller.

För det första och viktigaste så uteblev det FERTILA SEKRETET!
    och det i 2-3 månader efter avslutade 2 kurer.
    Alltså 5 månaders bortkastad tid.

Sedan fick jag utöver det.
    kraftiga sömnsvårighteter
    nedstämdhet/känslosvall
    värmevallningar
    Illamående
    Kraftig läskig huvudvärk
    allmän olustkänsla
    yrsel mm

• T e s s
    isisisis skrev 2009-11-29 13:33:55 följande:
    Jag hade alla biverkningar man kan ha av Pergo.Men jag brukar ALDRIG ha biverkningar av andra mediciner,inte hormoner heller.För det första och viktigaste så uteblev det FERTILA SEKRETET!och det i 2-3 månader efter avslutade 2 kurer.Alltså 5 månaders bortkastad tid.Sedan fick jag utöver det.kraftiga sömnsvårighteternedstämdhet/känslosvallvärmevallningarIllamåendeKraftig läskig huvudvärkallmän olustkänslayrsel mm
    Som med dig så fick jag oxå hemska biverkningar, tog 5 enkelkurer utan resultat!
    Till januari börjar vi med IVF istället!
    Fick även synrubbningar av pergon!
    Svejs
  • fru tok

Jag har precis avslutat min första kur och väntar nu på ÄL *hoppas hoppas* Jag var väldigt förskonad, hade en ganska envis huvudvärk dag 3 och 4 men jag lider av återkommande huvudvärk i vanliga fall så jag kan ju inte säkert veta vad som orsakade...

• Gul13
    Knasten83 skrev 2009-11-29 12:14:44 följande:
    ska du inte testa inseminerng först??Är nämligen också på min 6e kur och nästa steg e inseminering och efter det IVF..
    Nej det blir varken ivf eller inseminering. Vi är för gamla och vi har ett barn sedan tidigare så sådana behandlingar får vi bekosta själv.
  • Li79

Har ätit 3 kurer och inte känt något speciellt. Dock har det dykt upp en och annan finne i ansiktet!!

Lycka till alla!

Svar på tråden Hur mår man av Pergotime behandling?