• nmamma

I fiskedamms-påsarna ligger det...?

Första "ordentliga" barnkalaset för vår dotter på söndag, & vi ska såklart ha fiskedamm.

Eftersom tösen bara fyller tre blir det mest mammas & pappas kompisar med barn.
    Därför blir det några småttingar, men jag vill hitta på något bra till de med....

Åldrarna är:
    1 månad (napp?)
    4 månader (??)
    6 månader (majskrokar?)
    18 månader (frukt, partytuta..)
    2½ år (tablettask,partytuta..)
    3 år (tablettask, partytuta..)

Hjälp mig nu, tack!

• Svar på tråden I fiskedamms-påsarna ligger det...?
  • Ekorrfamiljen

Jag brukar skicka med någon klubba/tablettask och några bitar smågodis eller minibit med typ Kexchoklad (om barnen får äta godis) en ouppblåst ballong, en partytuta och någon liten leksak.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • nmamma
    Ekorrfamiljen skrev 2009-09-22 16:28:10 följande:
    Jag brukar skicka med någon klubba/tablettask och några bitar smågodis eller minibit med typ Kexchoklad (om barnen får äta godis) en ouppblåst ballong, en partytuta och någon liten leksak.
    Jo, de lite större barnen blir det ju perfekt till!
    Men de små då?...
  • Erkens mamma

Oh ja -pixiböckerna är ju också bra -de med visor i brukar uppskattas av de minsta också.

• CloudBerry the 1st

Jag tycker att man ska vara generös:

Köp en Tom&Jerrypåse till alla(Yes, de mindre bebisarnas mammor gillar nog den idén för bebisarna bryr sig inte) och ev en pixibok som Njuta gav tips om.

• nmamma

Bra förslag!

Det är ju de små som är kniviga, men bitring eller CloudBerry´s förslag var ju bra!
    Är ju inte helt fel för mamma & pappa att få en godispåse...

• frulan

Det här min son (fyllde ett i april) på sin sysslings kalas (han fyllde tre).
    Alla barn fick samma, åldrarna var från ca ett till kanske fem

Partytuta
    Klistermärken
    Studsboll
    Russin
    Såpbubblor

Jag tyckte det var en superpåse! Har inte varit på småkalas sen jag själv var liten och var säker på att det skulle vara godis... vi har inte gett vår plutt socker än så jag blev så glatt överraskad

Mamma till världens bäste Frasse!
Svar på tråden I fiskedamms-påsarna ligger det...?