• UmmAminah

1a pergo kuren, efter äl. Fler?

Jag vet att det finns en del pergo trådar men jag kan inte hitta nån ny, med folk som e lika gröna o frågvisa som jag är! hehe

jag är på försök 17 eller nå sånt o har enligt det ena blodprovet egen äl, oregelbunden cykel dock. så inte vet jag, fick pergo iaf.

Hitta hit då vettja så kan vi skravla lite fram till bim.. jag sitter o funderar på biverkningar o symtom. vi kan dela med oss till varann.

• Svar på tråden 1a pergo kuren, efter äl. Fler?
  • Lizz

Lycklig vill ha mer skrev 2009-12-14 08:45:32 följande:

Lizz: Har du fått utslag på stickan så du har haft ÄL i helgen? Jag fick utslag igår men hade väldiga flytningar onsdag-fredag. Hmm.
    Jag hoppade faktiskt över stickorna denna gång, räknar med att jag hade äl dag 14-15 denna gång också iom att läkaren sa det utifrån mitt äggs storlek:P ¨Så jag hade antagligen äl fre eller lör och vi har haft sex varje dag sedan i onsdags, kör ikväll också så är man på säkra sidan;D

Men jag hade också mest flytningar tis till lör, flytningarna kommer ju dagarna INNAN äl=)))

Bara vänta för oss nu då, tänkte testa julaftonsmorgonen så jag vet om jag kan glögga eller inte på kvällen;) Om jag nu inte får min hemska spottings innan för då vet jag ju! Håller alla tummar jag har nu på att vi får fina julklappar=))
  • Lizz
    tickelina skrev 2009-12-12 19:48:35 följande:
    Är det? Kan inte det där med MM ännu :) Jag har känt av lite stickningar i tjejmagen idag, men inga ömma bröst ännu & ingen direkt flytning som verkar vara ÄL-flytning. Men hon sa att vi skulle ha sex i helgen så då tänkte vi att vi har det idag/kväll. Och en gång i morgon...
    Hur går det?
  • smulan9

Hej hej tjejer!
    Hoppar oxå in här om det är ok?
    Har på börjat min 2:a pergo kur idag
    De som ätit detta innan säger att kroppen ställer in sig lite på första kuren (på vissa) så man har större chans på 2:s kuren så jag håller tummarna....
    det jobbiga är att ägglossningen kommer vara på juldagen....hur ska vi klara det med folk hemma??

Jag sökte för mina mellanblödningar....hade läst lite på internett om PCO innan o hade sagt till min sambo att det känns inte som om jag har ägglossning....
    O när jag kom till gyn så sa jag till honom att jag trodde jag hade ägglossning den dagen...så han kolla med vul o det va helt tomt....så jag fick vänta på att mensen skulle kommer o då komma dit ta prover o på börja 1 :a kuren...
    efter 12 dagar va jag där o gjorde vul igen o då va min äggblåsa 16 mm precis som det skulle den dagen och provsvaren visade att jag har PCO...så när jag gick därifrån så sa han till mig att nu har du lika stor chans som alla andra att bli med barn, ha tålamod bara.
    Sen dess har jag mått såååå bra för jag har äntligen fått svar på alla mina frågor tack vare diagnosen PCO.

Självklart har tabeltten biverkningar men framför allt så hjälper den oss till att "göra" underverk

Håller tummarna för alla här inne o när det känns motigt så tänk på att det finns de som har det värre.....

• tickelina
    Lizz skrev 2009-12-14 09:25:57 följande:
    Hur går det?
    Jadu jag vet inte... hade sex i helgen som sagt iaf! Men vem vet, jag har ju pco & ska få börja med pergo i januari efter att jag kollat att äggledarna är fri passage & så. Det var bara för att jag var hos henne & kollade som hon såg att blåsan var 17 mm. Man vet aldrig..... Men men ... tror nog jag får vänta ett tag till tills pergon iaf!
  • Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2009-12-14 23:50:45 följande:
    har ju börjat vår utredning nu, tog blodprov idag på tredje dagen, på onsdag börjar jag min tredje kur med Pergo.
    Så du har fått mens nu, trist;(( Men bara ta nya tag=)
  • Lizz

Hur går det för er?¨

Jag har BIM nästa fre/lör..känner inget speciellt. Har lite molvärk och ömma bröstvårtor som vanligt efter äl!

• Viljan V

Jag har precis gjort mitt andra VUL idag, och det är fortfarande 2 st och nu såg man pickande hjärtan på båda Är i v. 9 nu.

• smulan9

Viljan V skrev 2009-12-18 10:02:31 följande:

Jag har precis gjort mitt andra VUL idag, och det är fortfarande 2 st och nu såg man pickande hjärtan på båda Är i v. 9 nu.
    Oj 2 vad kul!!
    GRATTIS!!
    visst är det härligt att man får gå på lite tätare kontroller efter behandlingen..!
  • Viljan V
    smulan9 skrev 2009-12-18 10:37:34 följande:
    Viljan V skrev 2009-12-18 10:02:31 följande:
    Oj 2 vad kul!!GRATTIS!!visst är det härligt att man får gå på lite tätare kontroller efter behandlingen..!
    Tack!
    Ja, detta var mitt 2:a VUL, men nu ska jag inte dit mer förrän det "obligatoriska" UL. Men där efter blir det nog täta kontroller eftersom de är 2
  • Hjärtat längtar

Vad roligt Viljan!

tog 4:e tabletten Pergotime idag. Vad använder ni för att veta att ni har ÄL??
    Test-stickor funkar inte på mig. Jag tänkte köpa en fertilitetsmonitor men då hittade information om den på clearblue.se
    o
    "Om du tar klomifencitrat, bör du rådgöra med din läkare innan du börjar använda Clearblue Fertilitetsmonitor. Klomifencitrat kan höja östrogennivån vilket kan leda till att hög fertilitet indikeras för tidigt i cykeln eller under för många dagar, och i vissa fall att monitorn inte visar dagar med maximal fertilitet även under ägglossning."

Klomifencitrat är alltså samma sak som Pergotime.

Då blir det väl inget med det då...=(

Men nu har jag köpt Clearblue digital ägglossningstest. Det finns stor risk att även dessa kommer vara missvisande eftersom jag äter Pergotime, men vi gör ett försök. Hoppas att det kommer fram i tid!

• Viljan V
    Hjärtat längtar skrev 2009-12-19 10:34:15 följande:
    Vad roligt Viljan!tog 4:e tabletten Pergotime idag. Vad använder ni för att veta att ni har ÄL??Test-stickor funkar inte på mig. Jag tänkte köpa en fertilitetsmonitor men då hittade information om den på clearblue.seo"Om du tar klomifencitrat, bör du rådgöra med din läkare innan du börjar använda Clearblue Fertilitetsmonitor. Klomifencitrat kan höja östrogennivån vilket kan leda till att hög fertilitet indikeras för tidigt i cykeln eller under för många dagar, och i vissa fall att monitorn inte visar dagar med maximal fertilitet även under ägglossning."Klomifencitrat är alltså samma sak som Pergotime.Då blir det väl inget med det då...=(Men nu har jag köpt Clearblue digital ägglossningstest. Det finns stor risk att även dessa kommer vara missvisande eftersom jag äter Pergotime, men vi gör ett försök. Hoppas att det kommer fram i tid!
    Jag använde cb digital både första och andra kuren. Dock var jag ju bortrest från sambon första ÄL, men det tog sig under 2:a kuren och då visade den utslag på onsdag e.m och vi hade sex på kvällen, och sen inget mer efter det (eller ja, 1 v. senare men det var ju långt efter ÄL )
  • Hjärtat längtar

Viljan V skrev 2009-12-19 22:49:14 följande:

Jag använde cb digital både första och andra kuren. Dock var jag ju bortrest från sambon första ÄL, men det tog sig under 2:a kuren och då visade den utslag på onsdag e.m och vi hade sex på kvällen, och sen inget mer efter det (eller ja, 1 v. senare men det var ju långt efter ÄL )
    Tack för svaret!Hoppas det funkar på mig också!
  • Viljan V
    Tack för svaret!Hoppas det funkar på mig också!
    Jag håller tummarna!!
  • Lizz
    Hjärtat längtar skrev 2009-12-19 10:34:15 följande:
    Vad roligt Viljan!tog 4:e tabletten Pergotime idag. Vad använder ni för att veta att ni har ÄL??Test-stickor funkar inte på mig. Jag tänkte köpa en fertilitetsmonitor men då hittade information om den på clearblue.seo"Om du tar klomifencitrat, bör du rådgöra med din läkare innan du börjar använda Clearblue Fertilitetsmonitor. Klomifencitrat kan höja östrogennivån vilket kan leda till att hög fertilitet indikeras för tidigt i cykeln eller under för många dagar, och i vissa fall att monitorn inte visar dagar med maximal fertilitet även under ägglossning."Klomifencitrat är alltså samma sak som Pergotime.Då blir det väl inget med det då...=(Men nu har jag köpt Clearblue digital ägglossningstest. Det finns stor risk att även dessa kommer vara missvisande eftersom jag äter Pergotime, men vi gör ett försök. Hoppas att det kommer fram i tid!
    Men om ni har sex på dag 14-20 efter pergo så lär ni ju med all sannolikhet pricka av=))

Jag struntade faktiskt i att testa denna gång, har kört med stickor de två tidigare gångerna och bägge de gångerna fick jag positivt dag 14. Men vi hade sex mellan dag 12-17..räknar med att jag antagligen hade äl dag 15/16 som tidigare, hoppas det räcker:P Känner mig dock inte alls gravid är på BIM-5 idag...
  • Viljan V
    Lizz skrev 2009-12-21 09:48:13 följande:
    Men om ni har sex på dag 14-20 efter pergo så lär ni ju med all sannolikhet pricka av=))Jag struntade faktiskt i att testa denna gång, har kört med stickor de två tidigare gångerna och bägge de gångerna fick jag positivt dag 14. Men vi hade sex mellan dag 12-17..räknar med att jag antagligen hade äl dag 15/16 som tidigare, hoppas det räcker:P Känner mig dock inte alls gravid är på BIM-5 idag...
    Det kanske blir ett + i julklapp då!
  • Lizz

Viljan V skrev 2009-12-21 16:13:29 följande:

Det kanske blir ett + i julklapp då!
    Haha ja det vore ju nåt men som sagt känner inget alls:P
    Men tänkte testa på morgonen på julafton på BIM-2 (BIM-1?)..är det mot förmodan plus blir det ingen julglögg;) Annars tar jag nog ett glas eller två;D

Hur mår du? Några mer symtom? Såg att du varit på VUL och att allt såg bra ut, KUL!!!=)
  • Viljan V
    Lizz skrev 2009-12-22 10:00:05 följande:
    Viljan V skrev 2009-12-21 16:13:29 följande:
    Haha ja det vore ju nåt men som sagt känner inget alls:PMen tänkte testa på morgonen på julafton på BIM-2 (BIM-1?)..är det mot förmodan plus blir det ingen julglögg;) Annars tar jag nog ett glas eller två;DHur mår du? Några mer symtom? Såg att du varit på VUL och att allt såg bra ut, KUL!!!=)
    Jag håller mina tummar och hoppas det har tagit sig denna gången! Visst brukar du få spottings några dagar innan mens? Har du fått det nu?

Jag mår väl som jag förtjänar Mår riktigt illa på kvällarna, får springa ifrån och spy på jobbet ett par gånger i veckan. Men jag hoppas det går över snart. Går in i v. 10 på fredag. Sen har jag blivit stooor om magen, har svårt att dölja den. Men min första så var det först i v.26 som folk frågade om jag var gravid. Och nu i v. 10 kan jag inte ha mina jeans. Får bli leggings och mammabyxor :-O
  • Lizz

Viljan V skrev 2009-12-23 11:23:13 följande:

Jag håller mina tummar och hoppas det har tagit sig denna gången! Visst brukar du få spottings några dagar innan mens? Har du fått det nu? Jag mår väl som jag förtjänar Mår riktigt illa på kvällarna, får springa ifrån och spy på jobbet ett par gånger i veckan. Men jag hoppas det går över snart. Går in i v. 10 på fredag. Sen har jag blivit stooor om magen, har svårt att dölja den. Men min första så var det först i v.26 som folk frågade om jag var gravid. Och nu i v. 10 kan jag inte ha mina jeans. Får bli leggings och mammabyxor :-O
    Tack=) Jo tyvärr men den gången jag åt pergo (en gång tidigare) så hade jag spottings en dag innan mens, annars har jag det 2-3 dagar innan. Men min läkare säger att den ena pergogången inte är den andra lik så jag vet inte:P
    Men jag känner mig som sagt inte alls gravid, känner dock frenetiskt på brösten så var de inte ömma så lär de ju bli;D

Oj va kul, men de säger ju att kroppen minns tidigare graviditeter och att man lägger på sig tidigare andra och tredje gången osv.

GOD JUL på er allihopa!
Svar på tråden 1a pergo kuren, efter äl. Fler?