Effektivaste sättet att gå ner om man har PCO
Jag har fått veta av min Gyn att jag har ett milt PCO-utseende på mina äggstockar, och att det kan va en anledning till att vi har svårt att bli gravida med barn 2. Jag väger alldeles för mycket (dock gjorde jag det även när jag blev spontangravid på 4:e försöket med sonen, dock 8 kg mindre än idag). Min gyn vill gärna se att jag går ner ca 10 kg då dubbeldos med Pergo inte hjälpt mig att få äl. Har nu inte haft mens sen 1 Aug (hade tidigare ganska regelbundna cykler på 31-35 dagar), men sen sonen föddes har jag fruktansvärt svårt att gå ner i vikt (misstänker att min PCO är en bov i dramat). Blev rekommenderad LCHF av min gyn, men det är bara omöjligt för mig att leva på det sättet, dock äter jag sunt (försöker hålla nere mängden kolhydrater så mycket det går och mycket grönsaker istället), samt rör på mig så mycket jag kan, vardagsmotion 30 min per dag och tränar Friskis 2 ggr per vecka, men det händer inte ett smack på vågen, har nu hållit på i 4 mnd utan resultat (hade mycket lättare för att gå ner i vikt innan jag fick sonen).
Så min fråga efter detta långa inlägg är till er med PCO som gått ner i vikt, vad har funkat för er? Jag längtar så otroligt efter att bli gravid med barn nr 2 så att vi får den familjemedlem som vi nu anser saknas fortfarande.......