minimalin skrev 2010-07-03 20:38:12 följande:
För oss har det gått bra på dagis även fast det varit mycket tjat från min sida..
Min son går på resursdagis, och till en början så fick man verkligen ligga på och försöka få personalen att förstå att bara för att barnet ser så är det fortfarande synskadat... men har fått bra hjälp av syncentralen och resurscenter syn i sthlm.
Just när barnet är synskadat så har jag upplevt att måna ifrågasätter att barnet verkligen har en synnedsättning... och det har varit psykiskt påfrestande för mig iallafall.
Det är mycket påminnelser till personalen.
Okej. Det är det jag är lite orolig för, att man ska behöva ligga på dom mycket på dagis för att dom ska förstå.
Men det är bara att hoppas att det kommer att flyta på bra. Den personal vi redan träffat verkar ju vara bra och försöker ta in och förstå hur man bör anpassa sig efter min dotters behov, så det hoppas jag att det fortsätter så.
Eftersom jag bor i ett litet samhälle (11000 inv.) så är det svårt att hitta resurser till allt. Men syncentral har vi iaf i närheten och en helt underbar synpedagog som arbetar där.