• Josefina

Skicka pengagåvor...

Jag har tät kontakt med mina bio.föräldrar i Sri-Lanka sen flera år och skickar regelbundet kort och brev . Vi har i alla år stöttat smyrna home´s lepraby där jag jobbat men nu är mina syskonbarn så pass stora att de börjar i skolan och jag tänkte att vi skulle stödja dem ekonomiskt då mina barn kan följa dem oxå, och just spec min dotter tycker det är spännande m kusinerna i srilanka. Ngn som vet hur man gör? Indien skickar vi pengar genom svensk förmedling nu måste ju mina föräldrar eller syster hämta ut pengarna själva. Det här blev jätte veligt men jag tänkte ifall om ngn visste ngn bra bank som inte tog ut6 för stor avgift när de hämtade ut och som var tillförlitlig.

• Svar på tråden Skicka pengagåvor...
  • Namaste72

Funkar inte Western Union?

{ Väntar på vår efterlängtade dotter }
  • Namaste72

Hmmm det kanske var väldigt dyrt? Vet att när jag bodde i Italien var det många sudanser och rumäner som använde WU för att skicka hem pengar.

Skickar du 1000:- kostade det 190 kronor.

• Josefina

TACK!! Den verkar som den kan fungera. De har inte ID-kort men det kan de säkert fixa själva. Tack för hjälpen!!!

• Namaste72

Verkar som man måste ha ID-kort ändå

• Namaste72

Fast på flera ställen står det också att man kan ta ut pengar genom att svara korrekt på en fråga... Kanske bäst att kolla.

• Josefina
    Namaste72 skrev 2009-09-23 10:31:01 följande:
    Fast på flera ställen står det också att man kan ta ut pengar genom att svara korrekt på en fråga... Kanske bäst att kolla.
    Ja, får se om det går att ringa eller maila dem. I vilket fall som helst verkar det vara en snabb och bra bank..
Svar på tråden Skicka pengagåvor...