Hur långt mellan 1:an och 2:an?
Ni regnbågsfamiljer med fler än ett barn - Hur långt är det mellan 1:an och 2:an?
Ni regnbågsfamiljer med fler än ett barn - Hur långt är det mellan 1:an och 2:an?
Vi har ganska exakt 21 mån mellan.
Liiite tätt, men vi visste ju inte att det skulle funka på första försöket med nr 2.
På många sätt bra - storasyster tillräckligt liten för att inte fatta det där med konkurrens så bra; man kommer ihåg mkt "hur det var"; man är redan inne i föräldrapenningssvängen; de kommer kunna leka bra när de blir större etc etc.
Däremot lite jobbigt med två blöjbarn, även om syrran nu under sommaren självmant vant sig av med blöja mestadels, men det är ju bara en bonus för oss.
Jag har 20 månader och 2 dagar mellan mina 2 barn.
Nu är jag i o f s ensam, men vi är regnbågsfamilj i a f! :)
Har bara upplevt det jobbigt att mitt första barn fick bli stor så snabbt. Hon är nu 3 år, men känns så stor i allt och lillebror så liten (men han har en utvecklingsförsening) med som spelar in lite där.
De har ut mycket av varandra och tycker om varandra även om de såklart bråkar lite med.
Men de blir glada när de får vara nära varandra och känner sig trygga om syskonet är med.
Sen att behöva ha en syskonvagn är inte så roligt heller för de är klumpiga och man känner sig så onödigt stor.. :( Man kan inte åka sj tåg med dem utan måste fälla och det är lagom kul när man är ensam med 2 små barn och noll hjälp från någon! :(
Men jag upplever det bara positivt att de är nära i ålder och jag började försöka få ett syskon till Izabelle när hon var 6 månader gammal, men blev inget förrän några dagar innan hon fyllde 1 år! :)
13 månader o två veckor- tätt!
Ja, vi funderar på att försöka några gånger nu fram till jul. Funkar det inte får vi ta det om ca 1,5 år igen.. Börjar bli nervös nu, men så spännande igen!
Vår tjej är född juli -08 och bebisen i magen är beräknad till juni -10, så det blir ca 23 månader emellan!!
vi ska göra första IVf syskonförsök i januari/februari. och lyckas det kommer vi ha c:a 2 år och 4 månader mellan barnen.
Vi har exakt 18 månader mellan vår prins och prinsessa.
Vi har 19 månader mellan våra prinsar... Alldeles perfekt om du frågar mig!
Om den andra kommer när den ska kommer vi att ha exakt 21 månader mellan 1an och 2an.
Har nu varit iväg på vårt första syskonförsök på Stork - och det gick vägen direkt!! Kan inte tro att det verkligen hände! Tog 4 tester för att verkligen övertyga oss, men nu kan man inte förneka det längre. Verkar som vi nu kommer få ett litet syskon till vår första skrutt, ca ett år efter han föddes. Anledningen att vi försöker så tätt är att vi nog kommer bo utomlands ett tag och då inte direkt har möjlighet att försöka. Så, tänkte att vi chansar och att det nog inte skulle fungera ändå, men att vi måste gå igenom några försök för att det ska bli något. Denna gången är det jag som bär barnet. En gång var nog för min partner.
Våra barn föddes med 19 månaders mellanrum.