Barn + mobiltelefon
Hur mycket får ditt barn att ringa för varje månad på mobilen? Hur får barnet använda hemtelefonen?
Hur mycket får ditt barn att ringa för varje månad på mobilen? Hur får barnet använda hemtelefonen?
haha jag vet att mina föräldrar var GALNA på mitt telefonanvänadnde. Jag fick mitt studie/barnbidrag och välja själv vad jag tyckte de var värt. På hemtelefon fick jag ringa för 100 kr max. Var mycket dyrare då än vad det är idag. Men när jag blev 16 år och pratade väldigt mycket fick jag skaffa eget nummer, samt betala själv. Men arbetade med extra då. Fick inte ringa frölen ur eller andra dyrare nummer.
På mobilen får den äldsta som är 16 år ringa för hur mycket han vill så länge han kan betala sin räkning! Han jobbar på helgerna och tjänar egna pengar. Han fick en räkning idag på 1200 kr. Så dyra brukar de inte vara utan de brukar ligga på mellan 300-600:-/ månad. Hemtelefonen får han använda som han vill men inga mobilsamtal därifrån utan då får de använda mobilen.
13 åringen tankar jag mobilen för ca 150-200 kr i månaden.
Okej. Sambons dotter (13 år) har tidigare fått 200kr att ringa för från sin mobil (när farmor betalade), men får sedan 2 månader 100kr (när hennes mamma betalar) och för det ska hon ha råd att dels ringa vänner, ringa hem och ringa oss. När hon hade 200kr att ringa för sa hon aldrig att pengarna var slut, men nu när hon får 100kr så tog de slut efter drygt halva månaden och hon får inte ringa oss från hemtelefonen (trots att hon ringer gratis till mig) och därför vill hon att vi också ska ge henne 100kr i månaden att ringa för så hon kan ringa oss.
tankar min samt kidsens mobiler med 50kr var varje månad.
Tar det slut så får de vänta till nästa eller bekosta själv, men det händer nästan aldrig. De skickar några mess och det kostar ju inget nu mot vad det gjorde för några år sedan.
Hemtel får de använda så mkt de vill till fasta telefoner, ringer
de däremot nån mobil mitt på dagen får de fatta sig kort!
Den kostnaden har jag liksom aldrig satt någon gräns för och tycker inte det behövs heller.
Tidigare har mina tonåringar haft abbonemang och då fick de ringa för 100 kronor i månaden och allt utöver det fick de betala själva. Nu ville de inte ha så längre utan har kontantkort o då kommer de få samma summa.
Hemma telefonen har vi inga gränser för så länge man inte ringer mobil på den.
Hemtelefonen satt jag i när den inte behövde användas. Det var så billigt att ringa ifrån den så att det inte spelade någon roll.
Mobilen har jag alltid betalat för själv så där fick jag ringa så mycket jag ville med. Förutom att pappa inte gillade att jag ringde på nättena så han tog telefonen då.