• tattoedbeauty

Sexställning för att lättare bli gravid?

Ja, finns det någon ställning som underlättar för spermierna att nå fram?

• Svar på tråden Sexställning för att lättare bli gravid?
  • Sandie86

Åhh de vill jag också veta

• Jmia

Det sägs att pang på rödbetan är det bästa. Dvs, krånga inte till det. Missionären och bakifrån, han ska komma så långt in som möjligt är poängen ;)
    Det är vad jag vet.

• Cecese

Spelar ingen roll. Så länge ni har penetrerande sex och han kommer i dej är det maximala chanser till graviditet. Om det nu fanns nån ställning man inte kunde bli gravid i skulle det inte behövas preventivmedel eller aborter....

• Thotis90

Jag och sambon har försökt att få plus i 6 månader nu utan resultat. Då har vi bara kört missionären och jag överst. Förra gången jag blev gravid (på första försöket, dock med en annan man) varierade vi ungefär varje gång. Det var bakifrån, sittandes på diskbänken, jag överst, han överst medan jag hade benen på hans axel, ståendes i duschen. Ja, det funkade att variera. Jag blev ju gravid på första försöket. Tänkte att sambon och jag skulle prova det om mensen kommer den här månaden.

• mysan759

Har samma svar som Jmia De ska så långt in som möjligt för att inte ha så långt att simma

• Thotis90
    mysan759 skrev 2009-09-24 18:13:52 följande:
    Har samma svar som Jmia De ska så långt in som möjligt för att inte ha så långt att simma
    Då skulle jag rekommendera att kvinnan ligger under och har benen på mannens axlar. Då kommer han riktigt långt in. Vissa gånger stötte han t.o.m så långt in att jag fick lite ont.
  • Jmia

Ja alltså, det är ju ingen bra miljö för de små rackarna i själva underlivet (slidan, hatar detta ord, men!) Det är surt och jävligt så de klarar sig inte så bra där.
    Så poängen är som sagt att de ska så långt in som möjligt för att slippa simma så lång sträcka.
    Bakifrån är jättebra, har hört det rekommenderas ofta. Men det är klart att all penetrerande sex fungerar, det finns inget som säger att de inte kan simma uppåt t ex..

• 1veckakvar

När jag blev gDavid så la jag mig typ upp o ner. Iaf så att man hjälpte spermierna att lättare komma till ägget. Be din partner hålla upp rumpan i 15 minuter. Det funkade för mig:)

Svar på tråden Sexställning för att lättare bli gravid?