-
-
Svar på tråden helsingborgsmammor mars/april 2007
-
saker:Grattis!!!!!!! Kul för Vickan att bli storasyster!!!!
-
Saker!! Grattis!!! jätteroligt att det äntligen tagit sig.
Det var som vi sa att statistiskt sätt så skulle ju en av oss få problem. Men skam den som ger sig. Nu håller vi alla tummar vi har för att det ska gå bra.
-
saker; Oh vad roligt. Jag blir alltid lite extra berörd när det handlar om par som har längtat och kämpat då längtan blir större med tiden. Är jätte glad för din skull att det äntligen gick vägen. Då kan mitt första sms som kom fel inte var helt fel
-
kanske ska det vara i sista me ningen i kan
-
Läste det först nu...
Stort grattis Saker!!! Så roligt! håller tummarna för att det ska gå vägen!
Hoppas allt är bra med alla!
Skönt att ni äntligen håller på att bli friska Christin! -
tack för alla gratulationer
Än så länge verkar allt bra, fast det är så annorlunda mot förra gången! Då hade jag verkligen varenda symptom man kan få (var ju så jag till slut förstod att jag var gravid, var ju helt oplanerat). Denna gång är brösten lite ömma nån gång ibland bara, dock är illamåendet rätt jobbigt, dock inte spytt än (vilket jag gjorde massor, tidigt förra gången)...
Hur hade ni det med era tvåor? -
Mina graviditeter skiljde sig inte så mycket egentligen. Med benjamin kände jag inget alls i början däremot med isak mådde jag illa i början. Sen kändes det väldigt trångt i slutet med andra. Hade svårt att andas eftersom han tryckte så mycket mot lungorna. Jag har haft 2 bra och mer eller mindre symptomfria graviditeter.
Mitt råd är att ta vara på varenda stund under graviditeten för man har inte alls lika mycket tid att stanna upp och känna efter. -
Mina graviditeter var nog väldigt lika. Mådde illa i början med Maxen, men det berodde nog mycket på att jag arbetade då o inte tålde kaffedoften nåt vidare. Så därför mådde jag väl bättre med Felix. I övrigt inte nåt förutom klådan då, men den var nog lika jobbig med bägge.
Ja passa på o njut så mycket du kan, för helt plötsligt har de 40 veckorna gått i rasande fart o du har din lilla bebis.
-
Jag mådde ganska olika i mina graviditeter. Mådde mer illa med Hannes och var supersugen på citrusfrukter den graviditeten. Med Ellen mådde jag inte illa och va inte sugen på något speciellt. Tyckte det kändes väldigt annorlunda andra graviditeten faktiskt. Mycket mindre foglossning andra gången också...
-
å va bra att det kan bi mindre foglossning, hoppas verkligen jag inte får så mkt som förra (fast jag känner ju av mina fogar fast vickan är snart tre, så allför stort hopp kanske jag inte ska ha...)
Tiden går fort, fast jag tycker nog den går lite sakta än, vill att v 12 ska vara förbi, å så får det gärna börja synas lite, så mysigt -
Har hört att man ofta upplever som om graviditeterna är olikaom man väntarolika kön... Jag harju fått två flickor och graviditeterna varit ganska lika, bara att alla besvär typ foglossning och så kom myyyycke tidigare och värre än gången innan eftersom det var så tätt emellan.
Spännande att alla våra "små" fakiskt blir storasyskon :)
Allt bra med alla annars? Bara jag och Saker som inteär mammalediga nu eller?
Måste bara berätta att Sagalurade sina fröknar fullständigt på dagis i måndags... Hon fejkade att hon var sjuk så hon skulle få gå hem eftersom hon hade tråkigt då hennes bästis inte var på dagis i måndags... Ska börjas i tid eller?