• Smaragd

Bok om grävmaskiner?

Har en son som snart fyller två och som älskar grävmaskiner. Skulle behöva tips på en bra bilderbok om just dessa maskiner eller andra stora maskiner som traktorer. Finns ju en del på nätet har jag sett men svårt beställa då man inte vet om de är bra. Alltså enkla att förstå för en tvååring.
    Boken får helst ha hårda blad.

• Svar på tråden Bok om grävmaskiner?
  • TheMother

Gå till t.ex bokia och titta i deras utbud, skriv upp i t.ex mobilen böckerna du är intresserad av och gå hem och beställ på nätet. Så har jag gjort vid nåt tillfälle, mycket billigare ju att beställa online

• goingpanda

Min son älskar också grävmaskiner :)

Vi har en bok i A4:format med hårda blad som heter "stora maskiner" skriven av Angela Royston och Terry Pastor. Bilderna är dubbelsidiga med liten förklarande text.

• TheMother
    goingpanda skrev 2009-09-24 20:58:49 följande:
    Min son älskar också grävmaskiner :) Vi har en bok i A4:format med hårda blad som heter "stora maskiner" skriven av Angela Royston och Terry Pastor. Bilderna är dubbelsidiga med liten förklarande text.
    Tror jag vet vilken bok du menar, kom bara inte på vad den hette själv förut. Den boken är riktigt bra för små barn som gillar maskiner
  • Snooze

Har själv tre söner som har varit galna i grävare och dyl. maskiner. Iofs har vi hela gården full av dom då min pappa lagar sådana och har maskinhallen utanför

Men men...till saken...min mamma knäppte massa kort, letade i maskintidningar samt googlade bilder som hon skrev ut och sen plastade hon in dom (laminerade), gjorde hål och band ihop sidorna. Den är BIBELN!! och så otroligt poulär bland alla barn samt att det är grymt slitstark och står pall för mycket bläddrande....

• Smaragd

Tack för tipsen! Beställde ett par böcker som jag hoppas är bra. Sen är det ju ett toppentips att klippa ut bilder och laga ett häfte! Borde göra någon gång, då kunde ju storasyster hjälpa kanske...

• Bevvan

Hej, min kompis son är helt galen i traktorer och grävare. Han fick en hel hög med traktortidningar av min far... det finns en tidning som heter Traktor power, tror jag.
    Sen såg jag en bok på Ica maxi med grävare och traktorer i. Lycka till!

Svar på tråden Bok om grävmaskiner?