• MikaelaOchEricaQudijo

barnaga är underskattat

jag har läst mycket om ämnet barnaga här på fl,och jag förstår inte riktigt varför så många är imot det? om man överväger för och nackdelar tycker jag fördelarna väger mest.jag är för barnaga,jag ser det som en investering i framtiden,där jag kommer ha väluppfostrade barn som lyssnar på vad man säger och förstår att ett nej är ett nej,samt har respekt för sina föräldrar.tittar man på ungarna i dagens läge är det många som förtjänar sej en smäll.gapar och skricker,slår sina föräldrar och kompisar,lyssnar inte och är allmänt jävliga.föräldrarna har helt enkelt ingen kontroll.barn ska veta att det är föräldern som sätter gränser och inte ungen.nu vet ja ju så klart att moraltanterna kommer komma som flugor till skit dummare än så är jag ju inte,men jag tänkte höra om det inte finns fler föräldrar som mej? jag kan ju omöjligt vara den enda på fl som är possitiv till detta?

• Svar på tråden barnaga är underskattat
  • Parenthood

Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2009-09-25 00:38:57 följande:

Jag har hört att hålsleven är ett effektivt slagredskap. Räcker att daska till en gång och sen tänker sig barnet för innan h'n kommer göra om det en gång till.
    Farmors gammla mattpiska i rotting går inte av för hackor heller Det svider i skinkan bara jag tänker på den.
  • MikaelaOchEricaQudijo
    Parenthood skrev 2009-09-25 00:42:17 följande:
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2009-09-25 00:38:57 följande:
    Farmors gammla mattpiska i rotting går inte av för hackor heller Det svider i skinkan bara jag tänker på den.
    jaa,dom kommer ja ihåg!! nu hade min familj visserligen bara en i....nå träigt matreal,men ja förståa konseptet. fast oftast räcker de ju med en rask hand över skinkorna...eller en raager i bakskallen.
  • Yohanna85

det gamla hederliga blätet kan inte underskattas... men är man lite fetsich av sig kanske piskan i garderoben skulle funka fint?

• Alisa

Lite smisk rensar i huvudet. Det gör liksom att barnen tappar tråden med vad de höll på med, de tappar fattnignen och fortsätter inte bråka/förstöra/valfritt, och blir sådär härligt lugna.

• Kya

har ni aldrig funderat på lite småtortyr, som att sprätta ett gummiband i pannan på ungen när h*n minst av allt misstänker det? så blir de lagom nerviga hemma. respekt, mannen!!!

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • MikaelaOchEricaQudijo
    Kya skrev 2009-09-25 14:31:30 följande:
    har ni aldrig funderat på lite småtortyr, som att sprätta ett gummiband i pannan på ungen när h*n minst av allt misstänker det? så blir de lagom nerviga hemma. respekt, mannen!!!
    haha,de verkar ju rikyigt kul!inte för att ja anser de aga,de e ju mer retas och de finns ju inget roligare än att reta barn,djur och handikappade
  • Yohanna85

handflatan anser jag är det bästa aga-redskapet. Vart du än är, så har du med dig handen (förhoppningsvis). Mataffären osv... och man kan få en riktig fart i den om man övar i svingen, satsa på att få ett fint märke av handen. Gott minne för livet.

• Tecken

Men du, TS, du kan bortse från min kommentar. Såg nu att du efterfrågade föräldrars synpunkt i frågan. Jag är ju faktiskt inte förälder. Men jag har ju två föräldrar själv, så jag kanske kvalar in ändå?

• MikaelaOchEricaQudijo
    Yohanna85 skrev 2009-09-25 17:21:03 följande:
    handflatan anser jag är det bästa aga-redskapet. Vart du än är, så har du med dig handen (förhoppningsvis). Mataffären osv... och man kan få en riktig fart i den om man övar i svingen, satsa på att få ett fint märke av handen. Gott minne för livet.
    ja,handen e ju alltid bra,ibland får man in rätta knycket,å då blir de en jävla smäll
    Tecken skrev 2009-09-25 17:26:49 följande:
    Men du, TS, du kan bortse från min kommentar. Såg nu att du efterfrågade föräldrars synpunkt i frågan. Jag är ju faktiskt inte förälder. Men jag har ju två föräldrar själv, så jag kanske kvalar in ändå?
    äsch,barn eller ej,de e ju åsikterna ja frågar efter.såna har man ju även fast man inte har barn.och du kanske är en av dom som stolt kommer aga när du väl får barn? annars kanske du har nåt djur att aga tills vidare?
  • Hassan02

a jag e 31 år gammal o har 2 barn . jag slår de varje dag men toffla elr bälte vad som helst bara de skriker . mitt namn e hassan om ni vill slå barn ring 0723456578 Hassan the childpuncher . :) slå barn me bälte förfan

Svar på tråden barnaga är underskattat